Istraživanje važnosti odgojno-obrazovnog rada u predškolskim ustanovama za kvalitetno uključivanje djeteta u redovno obrazovanje (CROSBI ID 545107)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Tatković, Nevenka ; Špelić, Aldo
hrvatski
Istraživanje važnosti odgojno-obrazovnog rada u predškolskim ustanovama za kvalitetno uključivanje djeteta u redovno obrazovanje
Autori ovog rada nastojali su kroz provedeno istraživanje ukazati da pohađanje vrtića u predškolskom periodu ima značajni utjecaj (1) na djetetovu pripremljenost za školu, i (2) na njegov kasniji uspjeh tijekom početnog školovanja. U istraživanje je uključeno 154 djece koja su upisana u prvi razred osnovne škole, od kojih 83 je pohađalo, a 71 nije pohađalo dječji vrtić. Prije početka školovanja sva su djeca testirana TSŠ (Testom spremnosti za školu - Ž. Vukmirović i Đ. Hadžiselimović, 1993) i zatim su na kraju prvog razreda uspoređivani njihovi rezultati i to (a) opći uspjeh i (b) uspjeh u obrazovnim predmetima. Na osnovu dobivenih rezultata dobiveni su zaključci koji potvrđuju dvije postavljene hipoteze i to (1) da su djeca koja su pohađala vrtić imala značajno više rezultate na TSŠ (x2 = 35, 99 ; po, o1 > 9, 21) od djece koja nisu pohađala vrtiće ; i (2) da su djeca koja su pohađale vrtić imala značajno bolje rezultate na kraju prvog razreda i to u općem uspjehu (x2 = 6, 29 ; po, o5 > 5, 99) i u obrazovnim predmetima (x2 = 8, 90 ; po, o5 > 5, 99). U raspravi je dat naglasak na novom ("djetetu usmjerenom") pristupu u kojem je naglasak na razumijevanju djetetovih potreba kao onom koji značajno utječe na veću djetetovu pripremljenost za školu kroz razvoj kognitivnih struktura (grafomotrika i rezoniranje) i ujedno je dat osvrt na značenje iskustva "prilagodbe" djeteta kao vid njegovog emocionalnog i socijalnog sazrijevanja kroz grupno iskustvo unutar vrtića kao ono značajno u početnom školovanju.
spremnost za školu; školski uspjeh; predškolske ustanove
nije evidentirano
engleski
Research on the importance of rearing-educational work in preschool institutions for qualitative inclusion of children in elementary school
nije evidentirano
school readiness; school success; preschool institution
nije evidentirano
Podaci o prilogu
294-306.
1998.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Međunarodni znanstveni kolokvij 'Kvaliteta u odgoju i obrazovanju'
Rosić, Vladimir
Rijeka: Pedagoški fakultet Sveučilišta u Rijeci
953-6104-18-0
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveni kolokvij Kvaliteta u odgoju i obrazovanju
predavanje
19.02.1998-20.02.1998
Rijeka, Hrvatska