Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživanje važnosti odgojno-obrazovnog rada u predškolskim ustanovama za kvalitetno uključivanje djeteta u redovno obrazovanje (CROSBI ID 545107)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Tatković, Nevenka ; Špelić, Aldo Istraživanje važnosti odgojno-obrazovnog rada u predškolskim ustanovama za kvalitetno uključivanje djeteta u redovno obrazovanje // Međunarodni znanstveni kolokvij 'Kvaliteta u odgoju i obrazovanju' / Rosić, Vladimir (ur.). Rijeka: Pedagoški fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1998. str. 294-306

Podaci o odgovornosti

Tatković, Nevenka ; Špelić, Aldo

hrvatski

Istraživanje važnosti odgojno-obrazovnog rada u predškolskim ustanovama za kvalitetno uključivanje djeteta u redovno obrazovanje

Autori ovog rada nastojali su kroz provedeno istraživanje ukazati da pohađanje vrtića u predškolskom periodu ima značajni utjecaj (1) na djetetovu pripremljenost za školu, i (2) na njegov kasniji uspjeh tijekom početnog školovanja. U istraživanje je uključeno 154 djece koja su upisana u prvi razred osnovne škole, od kojih 83 je pohađalo, a 71 nije pohađalo dječji vrtić. Prije početka školovanja sva su djeca testirana TSŠ (Testom spremnosti za školu - Ž. Vukmirović i Đ. Hadžiselimović, 1993) i zatim su na kraju prvog razreda uspoređivani njihovi rezultati i to (a) opći uspjeh i (b) uspjeh u obrazovnim predmetima. Na osnovu dobivenih rezultata dobiveni su zaključci koji potvrđuju dvije postavljene hipoteze i to (1) da su djeca koja su pohađala vrtić imala značajno više rezultate na TSŠ (x2 = 35, 99 ; po, o1 > 9, 21) od djece koja nisu pohađala vrtiće ; i (2) da su djeca koja su pohađale vrtić imala značajno bolje rezultate na kraju prvog razreda i to u općem uspjehu (x2 = 6, 29 ; po, o5 > 5, 99) i u obrazovnim predmetima (x2 = 8, 90 ; po, o5 > 5, 99). U raspravi je dat naglasak na novom ("djetetu usmjerenom") pristupu u kojem je naglasak na razumijevanju djetetovih potreba kao onom koji značajno utječe na veću djetetovu pripremljenost za školu kroz razvoj kognitivnih struktura (grafomotrika i rezoniranje) i ujedno je dat osvrt na značenje iskustva "prilagodbe" djeteta kao vid njegovog emocionalnog i socijalnog sazrijevanja kroz grupno iskustvo unutar vrtića kao ono značajno u početnom školovanju.

spremnost za školu; školski uspjeh; predškolske ustanove

nije evidentirano

engleski

Research on the importance of rearing-educational work in preschool institutions for qualitative inclusion of children in elementary school

nije evidentirano

school readiness; school success; preschool institution

nije evidentirano

Podaci o prilogu

294-306.

1998.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodni znanstveni kolokvij 'Kvaliteta u odgoju i obrazovanju'

Rosić, Vladimir

Rijeka: Pedagoški fakultet Sveučilišta u Rijeci

953-6104-18-0

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni kolokvij Kvaliteta u odgoju i obrazovanju

predavanje

19.02.1998-20.02.1998

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija