crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 383629

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Barada, Valerija
Naslov: Civilno društvo kao partner u Bolonjskom procesu
( Civil Society as a Partner in the Bologna Process )
Knjiga: Hrvatska sociologija: razvoj i perspektive
Urednik/ci: Krbec, Denisa
Izdavač: Hrvatsko sociološko društvo
Grad: Zagreb
Godina: 2008
Raspon stranica:: 105-114
Ukupni broj stranica u knjizi:: 160
ISBN: 978-953-6552-63-4
Ključne riječi: civilno društvo, bolonjski proces, sociologija, obrazovanje
( cvil society, Bologna process, sociology, education )
Sažetak:
Kao cjelokupan reformski proces Bolonja je usmjerena na "proizvodnju znanja": izlazne razine znanja, bodove, brojnost umrežavanja i suradnji, broj studenata/ica, veću zapošljivost i još cijeli niz konkretnih zahtjeva. Jedan od takvih svakako jest i preporuka za većom suradnjom sveučilišta s lokalnom zajednicom i civilnim društvom. Za sociologiju kao znanost, ali i kao "društveno primjenjivu" struku ovakva preporuka ponovno aktualizira neka od ključnih pitanja: lokalno kontekstualiziranje sociologije, problem angažmana i vrijednosne orijentacije te odnos prema organizacijama civilnoga društva. Izlaganjem želim ukazati na potrebu da se sociološki interes za civilno društvo pomakne s njega kao isključivo predmeta istraživanja, prema stvaranju intenzivnijih odnosa s organizacijama civilnog društva, koje se javljaju kao aktivni partneri u bolonjskoj obrazovnoj proizvodnji. Organizacije civilnog društva brže otkrivaju interese i potrebe lokalne zajednice. Svojim djelovanjem također izravno utječu na njezinu promjenu i na društveno- -okolišne uvjete općenito. Nadalje, organizacije civilnog društva se mogu javljati kao potencijalni financijeri istraživanja. Konačno, one i same mogu nuditi obrazovne sadržaje, pri čemu su u poziciji promovirati « ; radikalnije» ; pristupe istraživanju i poučavanju. U ovoj svojoj (obrazovnoj) ulozi, organizacije civilnog društva studentima/icama mogu poslužiti kao radilište (mjesto izvođenja prakse). Uz izloženost novim načinama rada u procesu obrazovanja, u ovakvoj bi se praksi upoznali/e i s vještinama kao što je prijavljivanje projekata za financiranje, koje hrvatska znanstvena zajednica još nema u dovoljnoj mjeri. Bolonjski proces otvara prostor i za ovakve « ; korektive» ; ekonomizmu.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija
Upisao u CROSBI: vbarada@unizd.hr (vbarada@unizd.hr), 1. Ožu. 2009. u 23:58 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4