Koncept Boga i religioznosti kod djece i adolescenata u istraživanjima Piagetovog, Kohlbergovog i postpiagetovog kognitivnog pravca (CROSBI ID 148204)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Živković, Ilija
hrvatski
Koncept Boga i religioznosti kod djece i adolescenata u istraživanjima Piagetovog, Kohlbergovog i postpiagetovog kognitivnog pravca
Ovaj pregledni rad predstavlja vrlo informativni i relativno sažeti uvid u svjetsku literaturu u posljednjih pedesetak godina o konceptu religioznosti i Boga kod djece i adolescenata. U pregledu literature polazi se od konceptualnih pristupa Piagetovog i postpiagetovog modela kognitivnog razvoja te Kohlbergovog modela moralnog razvoja. Autor u najkraćim crtama nudi sažete zaključke istraživanja percepcije religije i religioznih pojmova kod djece do treće godine života, zatim koncept Boga i duhovnosti kod djece od treće do šeste godine života. Uz to raspravlja se i o religioznosti i pojmu Boga u razdoblju srednjeg djetinjstva, te poimanje religioznosti i duhovnih koncepata u razdoblju adolescencije. Rad pokazuje kako evolucija kognitivne elaboracije religioznih koncepata odgovara evoluciji psihološkog razvoja djeteta.
percepcija Boga; koncept religioznosti; animistička religioznost; antropomorfistička religioznost; kognmitivni razvoj; Piaget; Kohlberg
nije evidentirano
engleski
Children and adolescewnts' understanding of God and religiosity in the studies of Piaget's, Kohleberg's and post Piagetan theory of cognitive development
nije evidentirano
perception of God; religiosity; animistic religiosity; Piaget; Kohlberg
nije evidentirano