crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 386194

Zbornik radova

Autori: Novak, Miranda; Medvedec, Vesna; Grozić-Živolić, Sonja; Bašić, Josipa
Naslov: Kvalitativna analiza medijskih aktivnosti u stvaranju modela prevencije u zajednici
( Qualitative analysis of media activities in the process of community prevention building )
Izvornik: Knjiga sažetaka 16. godišnje konferencije hrvatskih psihologa / Dževdet Hadžiselimović, Vladimir Kolesarić, Jasenka Pregrad, Milena Plavšić (ur.). - Poreč : Gipa d.o.o. , 2008. 28-29 (ISBN: 978-953-95206-2-3).
Skup: 16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa, Psihologija-mediji-etika
Mjesto i datum: Poreč, Hrvatska, 1-4.10.2008.
Ključne riječi: prevencija u zajednici; mediji; socijalni marketing; kvalitativna analiza
( community prevention; media; social marketing; qualitative analysis )
Sažetak:
KVALITATIVNA ANALIZA MEDIJSKIH AKTIVNOSTI U STVARANJU MODELA PREVENCIJE U ZAJEDNICI Miranda Novak , Vesna Medvedec  , Sonja Grozić Živolić   , Josipa Bašić ,  Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb   Glas Istre, Pula    Istarska županija, Upravni odjel za zdravstvo i socijalnu skrb mnovak@erf.hr ključne riječi: prevencija u zajednici, mediji, socijalni marketing, kvalitativna analiza U radu se predstavlja medijski te akcijski dio projekta "Zajednice koje brinu – razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije u zajednici" koji se provodi uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta te Upravnog odjela za zdravstvo i socijalnu skrb Istarske županije. Provodi se na 4 lokaliteta u Istri: Labinština, Poreština, Pazinština i Puljština. Uz istraživački dio, ravnopravan dio čini i osnaživanje lokalne zajednice za aktivnu ulogu u pozitivnom razvoju njezinih građana, posebno u zaštiti mentalnog zdravlja i prevenciji poremećaja u ponašanju djece i mladih. Javno zagovaranje projekta, senzibilizacija, edukacija te poticanje građana na kritičniji i interaktivniji odnos prema informacijama vezana je uz angažirane novinarske testove koji se objavljuju u lokalnim tiskanim i elektronskim medijima, posebice u Glasu Istre. Teoretski modeli komunikaciju drže vitalnim činiteljem koherentnosti i integracije jedne zajednice. Veze među članovima zajednice dokazani su pokazatelj socijalnog kapitala a čestina korištenja novina vezana je uz članstvo u raznim udruženjima i volonterskim grupama (DeLaurell i Ryu, 1996, prema Kawachi, Subramanian i Kim, 2008) koje djeluju kao posrednik informacija. Prema tim nalazima, aktivniji članovi zajednice više čitaju lokalne medije, a mediji koji su orijentiraniji na educiranje nego na zabavljanje svoje publike doprinose pojačavanju lokalnog kapitala. U ovom će radu biti predstavljen teorijski okvir utjecaja masovnih medija na socijalnu kontrolu i mobilizaciju zajednice (Demers i Viswanath, 1999, prema Kawachi, Subramanian i Kim, 2008) te kvalitativna analiza nekih do sada objavljenih tekstova o aktivnostima projekta "Zajednice koje brinu". Posebno će se predstaviti viđenje i medijsko prezentiranje ovakve vrste projekta kroz osobni vrijednosni sustav novinarke Glasa Istre koja je istovremeno i suradnica na projektu. Primjena socijalnog marketinga predstavit će se kroz kvalitativne istraživačke metode, s naglaskom na interdisciplinarnu razmjenu i suradnju psihologa, socijalnih pedagoga i novinara kojima je zajednički cilj promocija zdravlja i preventivne aktivnosti za povezaniju i zdraviju zajednicu.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 013-0000000-2625
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: mnovak@erf.hr (mnovak@erf.hr), 18. Ožu. 2009. u 13:13 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4