crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 387545

Zbornik radova

Autori: Matešić, Krunoslav; Matešić, Krunoslav; Ružić, Valentina
Naslov: Prilog standardizaciji Ravenovih progresivnih matrica SPM i SPM-P
( Contribution to the standardization of Raven's Progressive Matrices SPM and SPM-P )
Izvornik: 16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Psihologija - mediji - etika : Knjiga sažetaka / Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka, Plavšić, Marlena (ur.). - Pula : Društvo psihologa Istre , 2008. 129-130 (ISBN: 978-953-95206-2-3).
Skup: Godišnja konferencija hrvatskih psihologa (16 ; 2007)
Mjesto i datum: Poreč, RH, 01.-04.10.2008.
Ključne riječi: inteligencija; SPM; SPM-P; hrvatska standardizacija
( intelligence; SPM; SPM-P; croatian standardisation )
Sažetak:
Standardne progresivne matrice (SPM) konstruirane su 1938. godine i od tada su jedan od najčešće korištenih testova inteligencije, validiran u velikom broju zemalja. Konstruirane su za mjerenje sposobnosti edukcije relata i korelata u općoj populaciji i imaju široku primjenu u školskoj i kliničkoj praksi, profesionalnom usmjeravanju i selekciji, te za istraživačke svrhe. Standardne progresivne matrice popraćene su velikim brojem normativnih i ostalih evaluacijskih podataka iz različitih zemalja. Paralelni oblik Standardnih progresivnih matrica (SPM-P) konstruiran je 1998. godine u svrhu omogućavanja ponovljenog testiranja ispitanika, kako bi se izbjegli učinci vježbe i mogućeg učenja. Cilj ovog istraživanja bila je djelomična standardizacija Ravenovih standardnih progresivnih matrica u Hrvatskoj. Standardnim oblikom matrica (SPM) ispitano je 599 učenika (296 M i 303 Ž) osnovnih škola u dobi od 9 do 10 godina. Paralelnim oblikom testa (SPM-P) ispitano je 459 učenika osnovnih škola (225 M i 234 Ž) u dobi od 11 do 14 godina i 161 učenik srednjih strukovnih škola (84 M i 77 Ž) u dobi od 15 do 17 godina. Za sve su skupine izračunati deskriptivni statistički pokazatelji i norme izražene u poliranim vrijednostima centila. Provjerena je i faktorska struktura oba oblika testa.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 130-1301683-1417
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: kmatesic@ffzg.hr (kmatesic@ffzg.hr), 30. Ožu. 2009. u 11:14 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4