Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Attitudes towards conflict and levels of problems in behaviour (CROSBI ID 149369)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vlah, Nataša Attitudes towards conflict and levels of problems in behaviour // Kriminologija i socijalna integracija, 12 (2004), 2; 109-116

Podaci o odgovornosti

Vlah, Nataša

engleski

Attitudes towards conflict and levels of problems in behaviour

Provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku od 871 ispitanika, učenika srednjih stručnih škola Rijeke i Opatije te korisnika domova socijalne skrbi iz iste regije, u dobi od 14-21 godine, oba spola. Hi-kvadrat testovima i diskriminativnom analizom se analizirao problem relacija i razlika između razina socijalnog ponašanja, s obzirom na procijenjeno postojanje i intenzitet poremećaja u ponašanju od strane razrednika i odgajatelja i stavova prema obrascima rješavanja sukoba i stavova prema nekim obilježjima sukoba ili ponašanja u sukobu. Testirane su dvije hipoteze koje imaju svoje uporište u teorijskom dijelu rada. Mlade s i bez poremećaja u ponašanju, a niti one na različitim razinama poremećaja u ponašanju ne možemo diferencirati, niti prepoznati prema stavovima o neefikasnim obrazacima rješavanja sukoba: čekanje, pristup brzih rješenja i pobjeđivanje niti prema stavovima prema nekim obilježjima sukoba ili ponašanja u sukobu koji opisuju takve obrasce. Pokazalo se da na temelju poželjnih stavova prema efikasnim obrascima rješavanja sukoba i stavova prema nekim obilježjima sukoba ili ponašanja u sukobu koji opisuju takve obrasce možemo djelomično prepoznavati one mlade koji nemaju nikakve poteškoće na planu socijalnog ponašanja. Rezultati uzpućuju na dodatna istraživanja, kao i na potrebu sustavnog učenja socijalnih vještina suradničkog rješavanja sukoba. Intencija bi trebala biti na smanjivanju impulzuivnoasi, razvijanju empatičnosti za tuđe potrebe i želje, osnaživanju za što zrelije i odgovornije izražavanje vlasitih osjećaja i misli koje prate sukob kao i na pozitivnom vrednovanju ravnopravnog dijaloga u procesu sukoba.

conflict; problems in behaviour; co-operation; violence; grow; prevention

Rad je dio autoričinog magistarskog rada obranjenom na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu, Odsjek poremećaji u ponašanju, mentor prof.dr.sc. Slobodan Uzelac, lipanj 2004 godine. Tada je autoričino prezime glasilo Mirolović Vlah i tako je navedeno u časopisu.

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (2)

2004.

109-116

objavljeno

1330-2604

Povezanost rada

Povezane osobe



Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti