Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Komponente samoreguliranog učenja kod srednjoškolaca različitih atribucijskih obrazaca (CROSBI ID 547110)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita ; Ivanov, Lozena Komponente samoreguliranog učenja kod srednjoškolaca različitih atribucijskih obrazaca // Sažetci - 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una et al. (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 83-83

Podaci o odgovornosti

Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita ; Ivanov, Lozena

hrvatski

Komponente samoreguliranog učenja kod srednjoškolaca različitih atribucijskih obrazaca

Schunk (2001) navodi da učenička samoefikasnost i samoregulirano učenje može biti pod utjecajem njihovih kauzalnih atribucija. Preciznije, u posljednjoj fazi samoregulacije učenja, odnosno u fazi samorefleksije, učenik nakon usporedbe svog postignuća s nekim standardom ili zadanim ciljem, traži razloge svog uspjeha ili neuspjeha. Ovisno o tome kojem uzroku učenik pripiše svoje školsko postignuće mijenjat će se njegovo očekivanje buduće školske uspješnosti, njegove emocionalne reakcije i njegovo buduće ponašanje. Ove promjene uključuju zadovoljstvo ili nezadovoljstvo sobom (svojim postignućem) i adaptivne (dovode do novih i boljih oblika samoregulacije) ili obrambene zaključke (dovode do izbjegavanja i odustajanja od učenja) o potrebnim promjenama na ponašajnom planu kako bi se postigao željeni cilj, odnosno, postignuće. Teorija pretpostavlja da kad ova, posljednja faza završi zadovoljstvom i kad su informacije koje učenik iz te faze dobija pozitivne, one potiču njegovu percepciju samoefikasnosti, očekivanja buduće uspješnosti, osobna uvjerenja o vrijednosti učenja i intrinzičnu motivaciju, pa će takav učenik vjerojatno nastaviti s ulaganjem napora u usavršavanje svoje izvedbe sve do ostvarenja postavljenih ciljeva. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti da li se učenici različitih atribucijskih obrazaca razlikuju s obzirom na svoje školsko postignuće, samopoštovanje, samoefikasnost, percepciju akademske kontrole, ciljne orijentacije u učenju, uvjerenje o vrijednosti učenja i internalizirane, odnosno eksternalizirane poremećaje. Klaster analizom 147 srednjoškolaca podjeljeno je u četiri grupe s obzirom na atribucijske obrasce, odnosno, s obzirom na način kako uzrok svog školskog postignuća lociraju na kauzalnim dimenzijama internalnosti (lokusa), kontrolabilnosti i stabilnosti. Utvrđeno je da se ove četiri grupe značajno razlikuju s obzirom na svoje školsko postignuće, ciljnu orijentaciju na učenje, samopoštovanje, samoefikasnost, percepciju akademske kontrole, vrijednost koju pridaju učenju te s obzirom na izraženost internaliziranih poremećaja.

samoregulirano učenje; kauzalne atribucije; motivirajuća vjerovanja; internalizirani i eksternalizirani problemi

nije evidentirano

engleski

Components of self-regulated learning in high school students with different attributional patterns

nije evidentirano

self-regulated learning; causal attribution; motivating beliefs; internal and external problems

nije evidentirano

Podaci o prilogu

83-83.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sažetci - 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-339-5

Podaci o skupu

19.Dani Ramira i Zorana Bujasa

pozvano predavanje

22.04.2009-25.04.2009

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija