crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 392427

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Pavin, Tea
Naslov: Percepcija kvalitete obrazovanja nastavnika i nekih aspekata nastavničke profesije iz perspektive srednjoškolskih nastavnika
Knjiga: Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive
Urednik/ci: Vizek Vidović, Vlasta
Izdavač: Institut za društvena istraživanja
Grad: Zagreb
Godina: 2005
Serija: 15
Raspon stranica:: 124-160
Ukupni broj stranica u knjizi:: 351
ISBN: 953-6218-24-0
Ključne riječi: srednjoškolski nastavnici, inicijalno obrazovanje, stručno usavršavanje, percepcija nastavničke profesije
Sažetak:
U poglavlju su prikazani rezultati dobiveni na reprezentativnom uzorku nastavnika gimnazija i strukovnih škola (N=1044) koji su procjenjivali kvalitetu vlastitog inicijalnog obrazovanja i stručnog usavršavanja iz pojedinih područja vlastite profesije. Nastavničke procjene kvalitete vlastitog inicijalnog i stručnog usavršavanja ukazuju na potrebu za poboljšanjem oba navedena aspekta, pri čemu je moguće izdvojiti i nekoliko područja kojima bi se čim prije trebala posvetiti pažnja, poput rada s učenicima s različitim poteškoćama te s darovitim učenicima ali i primjeni novih načina rada s učenicima općenito. Dobiveni rezultati navode na zaključak kako bi u budućnosti poseban naglasak valjalo staviti na osmišljavanje kvalitetnijih programa psihološko-pedagoške izobrazbe i razredne prakse (metodike), tj. programa koji će budućim nastavnicima omogućiti upoznavanje s daleko većim brojem realnih i konkretnih situacija i problema s kojima se mogu susresti u razredu, te pristupanje njihovom rješavanju. Nastavnici su također iskazali i znatan interes za poslijediplomske studije iz područja obrazovnih znanosti i metodika. Kada je riječ o percepciji nekih aspekata vlastite profesije, nastavnici općenito smatraju kako je jedan od njihovih glavnih zadataka u razredu poticanje učeničkog logičkog mišljenja i kreativnosti, te razvijanje radnih navika i vještina samostalnog učenja, što je posebno izraženo među nastavnicima koji poučavanje općenito smatraju procesom usmjerenim na učenika. U ovom kontekstu raspravljene su i određene razlike u percepciji pojedinih aspekata nastavničke profesije s obzirom na nastavnički staž i predmete koje nastavnici predaju, kao i neki od glavnih izvora zadovoljstva i nezadovoljstva u radu nastavnika.
Projekt / tema: 0100503
Izvorni jezik: ENG
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: pavin@idi.hr (pavin@idi.hr), 18. Svi. 2009. u 15:01 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4