STAVOVI UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE MJERENI TESTOM IMPLICITNIH ASOCIJACIJA (CROSBI ID 547713)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Tomašić, Jasmina
hrvatski
STAVOVI UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE MJERENI TESTOM IMPLICITNIH ASOCIJACIJA
Razvojem dualnih modela stavova pojavile su se nove tzv. implicitne mjere stavova. Ovim mjerama stavova namjerava se zahvatiti evaluacije koje se automatski aktiviraju u prisutnosti objekta stava (pravoj ili simboličkoj), a obično se pojavljuju bez potpune svjesnosti ili kontrole subjekta (Greenwald i Banaji, 1994). Jedna od najčešće korištenih implicitnih mjera stavova jest „ Test implicitnih asocijacija“ (IAT, Greenwald, McGhee i Schwartz, 1998). Temelji se na razlici u vremenu reakcije pri kategoriziranja različitih pojmova te pozitivnih ili negativnih atributa. Pretpostavka je da se pridjevi i pojmovi kategoriziraju brže ukoliko su sukladni (cvijeće +pozitivni) no ukoliko nisu (cvijeće + negativno). Postojanje implicitnih stavova korištenjem „ Test implicitnih asocijacija“ dobro je dokumentirano na odrasloj populaciji dok su istraživanja na djeci znatno rjeđa. Cilj ovog rada bio je provjeriti postojanje implicitnih stavova za kategorije "stariji-mlađi" na uzorku djece viših razreda osnovne škole. Željelo se utvrditi postoji li razlika u izraženosti implicitnih mjera s obzirom na dob (dvanaest, trinaest i četrnaest godina) i spol (muški/ženski). Ispitivanje je provedeno na uzorku N=96 učenika šestih (N=23), sedmih (N=39) i osmih razreda (N=34) osnovne škole (46 djevojčica i 50 dječaka). U sve tri dobne skupine pronađena je preferencija mladih u odnosu na stare osobe, tj. bilo je potrebno kraće vrijeme za kategorizaciju fotografije mladih osoba uz pozitivne pridjeve te fotografija starih osoba uz negativne pridjeve no obrnuto. Nije utvrđen utjecaj dobi, kao ni utjecaj spola na veličinu implicitnih stavova. Dobiveni rezultati u skladu su hipotezom koju su postavili Fazio i Olson (2003) o stabilnosti implicitnih stavova tijekom života.
stavovi; djeca
nije evidentirano
engleski
STAVOVI UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE MJERENI TESTOM IMPLICITNIH ASOCIJACIJA
nije evidentirano
attitudes; children
nije evidentirano
Podaci o prilogu
215-215.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Ljubotina, Kamenov, Mikac, Urch
Zagreb:
Podaci o skupu
19.Dani Ramira i Zorana Bujasa
poster
22.04.2009-25.04.2009
Zagreb, Hrvatska