Godina: 2009
Stranica: 256
Mentor: Hocenski, Željko
Neposredni voditelj: Perić, Nedjeljko
Ključne riječi: dijagnosticiranje; obrada slike; robotski vid; keramičke pločice
( vizual diagnostics; image processing; robot vision; ceramic tiles )
Tehnološki postupak proizvodnje keramičkih pločica u priličnoj je mjeri automatiziran. Gotovo svi proizvodni postupci su više ili manje automatizirani osim postupka vizualne kontrole kvalitete. Današnji postupci vizualne kontrole kvalitete keramičkih pločica većinom se oslanjaju na ljudski faktor vizualnog percepcije i kvalitativnog rasuđivanja sa svim nesavršenostima i nedostacima. Zbog zahtjeva nad povećanim obujmom proizvodnje i povećanom kvalitetom proizvoda, uvođenjem strojnih sustava računalnog vida nastoji se u potpunosti zamijeniti čovjeka kao elementa vizualne kontrole kvalitete. Strojni sustav za vizualnu kontrolu kvalitete temeljen je na principima računalnog vida i skupa algoritama za analizu slike proizvoda i njegove ocjene kvalitete. U disertaciji je napravljena temeljita raščlamba cjelokupnog postupka na logičko-slijedne cjeline. Poseban je naglasak dan na raščlambu analitičkih postupaka za analizu slike, kako geometrijsku tako i površinsku analizu keramičke pločice. Postupak je podijeljen u logičke cjeline sa predstavljenim skupom metoda za analizu geometrijskih i površinskih značajki na temelju uporabe dovoljno jednostavnih i dovoljno efikasnih metoda. Uz kriterij jednostavnosti i efikasnosti predstavljeni su i postupci poboljšanja pojedinih metoda i postupci objedinjenja pojedinih postupaka u jedinstveni postupak u svrhu povećanja performansi sustava za potrebe rada u stvarnom vremenu. Predstavljen je i klasifikator temeljen na neuronskoj mreži te predložena metodologija adaptacije primjene obrade u višeračunalnom i višeprocesorskom okruženju uporabom postupaka prilagodbe algoritama paralelnom radu u distribuiranim računalnim sustavima.
Projekt / tema: 036-0361621-3012, 165-0361621-2000
Računarstvo,Temeljne tehničke znanosti
Upisao u CROSBI: hoc@etfos.hr (hoc@etfos.hr), 26. Svi. 2009. u 15:12 sati