crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 395719

Zbornik radova

Autori: Tokić, Ana; Pećnik, Ninoslava
Naslov: Validacija skale percipiranog roditeljskog ponašanja u kontekstu samootkrivanja adolescenata
( Validation of the Scale of Perceived Parental Behavior in Context of Adolescents' Self-Disclosure )
Izvornik:
Skup: II.hrvatski kongres primjenjene psihologije
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 03-09.06.2009.
Ključne riječi: adolescent; samootkrivanje; roditeljsko ponašanje; validacija skale
( adolescent; self-disclosure; parental behavior; scale validation )
Sažetak:
Roditeljsko znanje o dnevnim aktivnostima adolescenta povezano je sa brojnim indikatorima adolescentske prilagodbe, a dominantni izvor tog znanja predstavlja djetetovo spontano i slobodno samootkrivanje (Stattin i Kerr, 2000). Otvara se pitanje kako roditelji mogu svojim ponašanjem potaknuti samootkrivanje ili ga pak obeshrabriti i time indirektno utjecati na prilagodbu adolescenta. Dosadašnja istraživanja roditeljske uloge u objašnjavanju učestalosti i dubine samootkrivanja adolescenata uglavnom su usmjerena na mjerenje generalnih dimenzija roditeljstva kao što su prihvaćanje, toplina, bihevioralna i psihološka kontrola (npr. Soenens i sur., 2006), dok se o specifičnim roditeljskim ponašanjima u konkretnoj interakciji vezanoj uz samootkrivanje adolescenta mnogo manje zna. Osim roditeljskih negativnih reakcija na povjereni sadržaj koje mogu inhibirati buduća samootkrivanja (Kerr i sur., 1999), može se pretpostaviti da i određena roditeljska ponašanja koje adolescenti percipiraju pozitivnim mogu facilitirati proces samootkrivanja. U svrhu identificiranja takvih roditeljskih ponašanja provedene su četiri fokusne grupe s učenicima sedmih i osmih razreda jedne osnovne škole u Zagrebu (Tokić i Pećnik, u tisku). Na temelju učeničkih odgovora o roditeljskim reakcijama i ponašanjima koja ohrabruju, odnosno obeshrabruju njihova samootkrivanja konstruirana je preliminarna verzija Skale percipiranog roditeljskog ponašanja u kontekstu samootkrivanja koja se sastoji od dva dijela: skala facilitirajućih roditeljskih ponašanja i skala inhibirajućih roditeljskih ponašanja. U svrhu validacije, na 263 učenika sedmih i osmih razreda osnovnih škola u Zagrebu primijenjena je preliminarna verzija Skale te Upitnik samootkrivanja o dnevnim aktivnostima (Stattin i Kerr, 2000) i Upitnik samootkrivanja o osjećajima i brigama (Kerr, Stattin i Trost, 1999). Provjerena je latentna struktura i koeficijenti unutarnje konzistencije subskala. Rezultati pokazuju povezanost percipiranih roditeljskih ponašanja i mjera aktualnog samootkrivanja roditeljima što ukazuje na prediktivnu, ali i konstruktnu valjanost instrumenta.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 066-0661686-1431
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: atokic@pravo.hr (atokic@pravo.hr), 29. Svi. 2009. u 11:51 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4