Pregled bibliografske jedinice broj: 397071

Autori: Šverko, Dina; Lovrenčić, Katarina; Mimica, Bartul; Okroša, Jelena; Ostović, Ines
Naslov: Emocionalna inteligencija, ljubav i zadovoljstvo vezom
( Emotional intelligence, love and relationship satisfaction )
Izvornik: XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova / Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru , 2008. 135-135 (ISBN: 978-953-7237-34-9).
Skup: XVI. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 29-31.05.2008.
Ključne riječi: emocionalna inteligencija; zadovoljstvo vezom; ljubav
( emotional intelligence; relationship satisfaction; love )
Emocionalna inteligencija, konceptualizirana unutar tzv. miješanih modela, uključuje niz adaptivnih sposobnosti, vještina i kompetencija povezanih s emocijama koje se mogu promatrati u socijalnom kontekstu. Emocionalna inteligencija se smatra ključnom u socijalnom razvoju i uspješnim međuljudskim odnosima. U ovom se istraživanju posebno obraća pažnja na romantičnu vezu kao specifičnu vrstu međuljudskog odnosa, te je cilj bio ispitati povezanost emocionalne inteligencije, zadovoljstva romantičnom vezom i komponenata Sternbergove triangularne teorije ljubavi (intimnosti, strasti i odanosti). Istraživanje je provedeno na uzorku od 294 studenta Sveučilišta u Zagrebu, prosječne dobi 20, 5 godina. Studenti su uz čestice o zadovoljstvu i trajanju romantične veze ispunjavali Upitnik emocionalne kompetencije (Takšić, 2002) i Triangularnu skalu ljubavi (Sternberg, 1997). Pokazalo se da su samoprocjene sposobnosti emocionalne inteligencije značajno i pozitivno povezane sa svim komponentama ljubavi, a najviše s intimnošću. Nadalje, samoprocjene razvijenije sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija kao i sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija povezane su s dužim trajanjem romantične veze. Aspekti emocionalne inteligencije koji se odnose na izražavanje i imenovanje emocija kao i na njihovu regulaciju i upravljanje značajno su i pozitivno povezani sa samoprocijenjenim zadovoljstvom vezom. Sve tri komponente ljubavi pozitivno su i umjereno visoko povezane s trajanjem i zadovoljstvom vezom. Budući da, prema Sternbergu, ljubav koja posjeduje sve tri komponente (strast, intimnost i odanost) u podjednakom intenzitetu predstavlja uravnoteženu i potpunu ljubav, osmišljen je indeks odstupanja od ujednačenog doživljaja tih komponenti ljubavi, koji je zatim izračunat za svakog ispitanika. Utvrđeno je da je veće odstupanje od ujednačenog doživljavanja intimnosti, strasti i odanosti u romantičnoj vezi povezano s manje razvijenim kompetencijama koje obuhvaća konstrukt emocionalne inteligencije.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Projekt / tema: 130-1301683-1402
Upisao u CROSBI: dsverko@ffzg.hr (dsverko@ffzg.hr), 1. Lip. 2009. u 12:36 sati