Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Optimizam: Može li se uvježbati? (CROSBI ID 548506)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Šverko, Dina ; Kramar, Kristina ; Španić, Ana Marija ; Tomas, Jasmina ; Vuger, Ružica Optimizam: Može li se uvježbati? // Knjiga sažetaka 1. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem / Kolonović-Đapo, Jadranka ; Hasanbegović-Anić, Enedina ; Đapo, Nermin et al. (ur.). Sarajevo: Društvo psihologa Republike Srpske ; Društvo psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2009. str. 76-76

Podaci o odgovornosti

Šverko, Dina ; Kramar, Kristina ; Španić, Ana Marija ; Tomas, Jasmina ; Vuger, Ružica

hrvatski

Optimizam: Može li se uvježbati?

Porastom interesa istraživača za pozitivnu psihologiju javlja se i potreba za primjenom načela tog područja suvremene psihologije u različitim aspektima svakodnevnog života. Osnovni cilj ovog istraživanja bio je provjeriti učinkovitost primijenjenih radionica u povećanju samoprocjena optimizma kod srednjoškolaca. Uz navedeno, ispitivala se je i povezanost između razine optimizma i lokusa kontrole. Uzorak su činili učenici jednog razrednog odjeljenja drugog razreda Upravne i birotehničke srednje škole u Zagrebu prosječne dobi od 16 godina (SD= 0.42). U razdoblju od mjesec dana održane su četiri radionice u trajanju od jednog školskog sata s ciljem povećanja razine optimizma učenika. Radionice su preuzete iz knjige M. Rijavec i D. Miljković „ Kako biti bolji“ te prilagođene za rad s učenicima srednje škole. Učenici su ispunjavali Upitnik lokusa kontrole (Rotter, 1966) adaptiranog za hrvatsko jezično područje i Skalu optimizma - pesimizma (Penezić, 1997) u nekoliko navrata: prije provođenja radionica, neposredno nakon te poslije dužeg vremenskog intervala. Povezanost razine optimizma i lokusa kontrole ispitivana je u svim točkama mjerenja. Rezultati su razmatrani pod vidom Seligmanove teorije atribucijskih stilova.

lokus kontrole; optimizam; pesimizam; srednjoškolci

nije evidentirano

engleski

Optimism: Can we train it?

nije evidentirano

locus of control; optimism; pesimism; high-school pupils

nije evidentirano

Podaci o prilogu

76-76.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka 1. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem

Kolonović-Đapo, Jadranka ; Hasanbegović-Anić, Enedina ; Đapo, Nermin ; Đokić, Ratko

Sarajevo: Društvo psihologa Republike Srpske ; Društvo psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine

978-9958-585-72-2

Podaci o skupu

1. Međunarodnom kongresu psihologa Bosne i Hercegovine

poster

29.01.2009-31.01.2009

Sarajevo, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Psihologija