Socijalna i ispitna anksioznost te percepcija samoefikasnosti kao prediktori ishoda ispitne situacije (CROSBI ID 150961)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Juretić, Jasminka
hrvatski
Socijalna i ispitna anksioznost te percepcija samoefikasnosti kao prediktori ishoda ispitne situacije
Cilj ovog istraživanja bio je objediniti neke dispozicijske te neke situacijske varijable kako bi se utvrdilo koje više doprinose uspjehu na ispitu i zadovoljstvu postignutim uspjehom. Ujedno se želio provjeriti odnos između dispozicijskih (socijalna anksioznost, ispitna anskioznost kao crta ličnosti i opća samoefikasnost) i situacijskih varijabi (ispitna anksioznosti kao stanje, samoefikasnost u ispitnoj situaciji i automatske misli tijekom polaganja najtežeg ispita na godini) te objektivnog i subjektivnog ishoda ispita. Istraživanje je provedeno u tri dijela. Sudjelovali su studenti i studentice prvih, drugih i trećih godina studija Sveučilišta u Rijeci. Rezultati su pokazali da su situacijske varijable važnije za objašnjavanje uspjeha na ispitu nego što su to dispozicijske. Socijalna anksioznost te pozitivne i ohrabrujuće automatske misli pozitivni su prediktori uspjeha na ispitu. Utvrđeno je i da su situacijske varijable one koje značajno doprinose objašnjavanju zadovoljstva uspjehom postignutom na ispitu. Samo pozitivne i ohrabrujuće automatske misli imaju značajan samostalan doprinos u objašnjavanju zadovoljstva uspjehom postignutom na ispitu
socijalna anksioznost; ispitna anksioznost; percepcija samoefikasnosti; ispitna situacija; automatske misli; uspjeh na ispitu
nije evidentirano
engleski
Social and Test Anxiety and Self-Efficacy Perception as Predictors of Exam Success
nije evidentirano
social anxiety; test anxiety; perception of self-efficacy; test situation; automatic thoughts; exam success
nije evidentirano