crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 400512

Časopis

Autori: Kolić-Vehovec, Svjetlana; Pečjak, Sonja; Rončević Zubković, Barbara
Naslov: Spolne razlike u (meta)kognitivnim i motivacijskim čimbenicima razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji
( Gender differences in (meta)cognitive and motivational factors of text comprehension of adolescents in Croatia and Slovenia )
Izvornik: Suvremena psihologija (1331-9264) 12 (2009), 2; 229-242
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: spolne razlike; razumijevanje teksta; rječnik; metakognitivno znanje; sažimanje; motivacija za čitanje
( gender differences; text comprehension; vocabulary; metacogntiive knowledge; summarizing; reading motivation )
Sažetak:
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi razlikuju li se dječaci i djevojčice završnih razreda osnovne škole u Hrvatskoj i Sloveniji u razumijevanju pri čitanju, kao i u relevantnim (meta)kognitivnim (rječnik, metakognitivno znanje i sažimanje) i motivacijskim čimbenicima (interes, uključenost u čitanje, percipirana kompetentnost, vanjska motivacija) uključenim u razumijevanje. Istraživanje je provedeno na uzorcima učenika osmih razreda osnovne škole u Hrvatskoj (N = 240) i devetih razreda osnovne škole u Sloveniji (N = 265). Razumijevanje ekspozitornog i narativnog teksta ispitano je tekstovima iz međunarodnog ispitivanja pismenosti IEA (1991). Također su primijenjeni Test riječnika (Hershel, 1963), Upitnik metakognitivnog znanja i zadatak sažimanja, kao i Upitnik motivacije za čitanje (Wigfield i Guthrie, 1997). Djevojke imaju bolje metakognitivno znanje o strategijama čitanja, veću motivaciju za čitanje i bolje razumiju narativni tekst. Učenici iz Slovenije postižu više rezultate na mjerama (meta)kognitivnih čimbenika razumijevanja, te u intrinzičnoj motivaciji i u razumijevanju ekspozitornog teksta. Učenici iz Hrvatske iskazuju višu ekstrinzičnu motivaciju i percipiranu kompetentnost.
Projekt / tema: 009-1301676-2381
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Spolne razlike u (meta)kognitivnim i motivacijskim čimbenicima razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji
Upisao u CROSBI: skolic@ffri.hr (skolic@ffri.hr), 3. Lip. 2009. u 13:58 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4