Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Spolne razlike u (meta)kognitivnim i motivacijskim čimbenicima razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji (CROSBI ID 151181)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Pečjak, Sonja ; Rončević Zubković, Barbara Spolne razlike u (meta)kognitivnim i motivacijskim čimbenicima razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji // Suvremena psihologija, 12 (2009), 2; 229-242

Podaci o odgovornosti

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Pečjak, Sonja ; Rončević Zubković, Barbara

hrvatski

Spolne razlike u (meta)kognitivnim i motivacijskim čimbenicima razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji

Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi razlikuju li se dječaci i djevojčice završnih razreda osnovne škole u Hrvatskoj i Sloveniji u razumijevanju pri čitanju, kao i u relevantnim (meta)kognitivnim (rječnik, metakognitivno znanje i sažimanje) i motivacijskim čimbenicima (interes, uključenost u čitanje, percipirana kompetentnost, vanjska motivacija) uključenim u razumijevanje. Istraživanje je provedeno na uzorcima učenika osmih razreda osnovne škole u Hrvatskoj (N = 240) i devetih razreda osnovne škole u Sloveniji (N = 265). Razumijevanje ekspozitornog i narativnog teksta ispitano je tekstovima iz međunarodnog ispitivanja pismenosti IEA (1991). Također su primijenjeni Test riječnika (Hershel, 1963), Upitnik metakognitivnog znanja i zadatak sažimanja, kao i Upitnik motivacije za čitanje (Wigfield i Guthrie, 1997). Djevojke imaju bolje metakognitivno znanje o strategijama čitanja, veću motivaciju za čitanje i bolje razumiju narativni tekst. Učenici iz Slovenije postižu više rezultate na mjerama (meta)kognitivnih čimbenika razumijevanja, te u intrinzičnoj motivaciji i u razumijevanju ekspozitornog teksta. Učenici iz Hrvatske iskazuju višu ekstrinzičnu motivaciju i percipiranu kompetentnost.

spolne razlike; razumijevanje teksta; rječnik; metakognitivno znanje; sažimanje; motivacija za čitanje

nije evidentirano

engleski

Gender differences in (meta)cognitive and motivational factors of text comprehension of adolescents in Croatia and Slovenia

nije evidentirano

gender differences; text comprehension; vocabulary; metacogntiive knowledge; summarizing; reading motivation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (2)

2009.

229-242

objavljeno

1331-9264

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost