crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 400528

Časopis

Autori: Pečjak, Sonja; Kolić-Vehovec, Svjetlana; Rončević Zubković Barbara; Ajdišek, Neža
Naslov: (Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji
( (Meta)cognitive and motivational predictors of text comprehension of adolescents in Croatia and Slovenia )
Izvornik: Suvremena psihologija (1331-9264) 12 (2009), 2; 257-270
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: razumijevanje teksta; rječnik; metakognitivno znanje; sažimanje; motivacija za čitanje
( text comprehension; vocabulary; metacogntiive knowledge; summarizing; reading motivation )
Sažetak:
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi obrasce povezanosti (meta)kognitivnih i motivacijskih varijabli i utvrditi značajne prediktore razumijevanja. Istraživanje je provedeno na uzorcima učenika osmih razreda osnovne škole u Hrvatskoj (N = 240) i devetih razreda osnovne škole u Sloveniji (N = 265). Razumijevanje ekspozitornog i narativnog teksta ispitano je tekstovima iz međunarodnog ispitivanja pismenosti IEA (1991). Također su primijenjeni test riječnika (Hershel, 1963), upitnik metakognitivnog znanja i zadatak sažimanja, kao i Upitnik motivacije za čitanje (Peklaj i Bucik, 2003). Najbolji prediktor razumijevanja kod svih učenika je rječnik, dok je kod učenika u Hrvatskoj važan prediktor i intrinzična motivacija za čitanje.
Projekt / tema: 009-1301676-2381
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: (Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji
Upisao u CROSBI: skolic@ffri.hr (skolic@ffri.hr), 3. Lip. 2009. u 14:03 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4