crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 400554

Časopis

Autori: Didović, Martina; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Naslov: Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole
( Different aspects of vocabulary knowledge and text comprehension in elementary school students )
Izvornik: Psihologijske teme (1332-0742) 18 (2009), 1; 99-117
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: rječnik; dosjećanje; prepoznavanje; razumijevanje teksta
( vocabulary; recall; recognition; text comprehension )
Sažetak:
S obzirom na to da se poznavanje rječnika u dosadašnjim istraživanjima pokazalo kao jedan od ključnih faktora, kako u postizanju uspjeha na zadacima razumijevanja teksta, tako i na području školskog uspjeha, cilj ovog istraživanja bio je ispitati koji stupanj snage poznavanja rječnika može najbolje predicirati uspjeh na zadatku razumijevanja teksta učenika četvrtih i osmih razreda osnovne škole. Herschel-ov test rječnika (1963) korišten je kao mjera aktivnog/pasivnog prepoznavanja forme riječi/značenja. Također je ispitano aktivno dosjećanje forme riječi i pasivno dosjećanje značenja riječi. Razumijevanje teksta ispitano je putem odgovora na pitanja o odlomcima iz knjiga propisanih kao lektira za 4. i 8. razred osnovne škole. Rezultati su pokazali da je aktivno dosjećanje najteži zadatak, zatim pasivno dosjećanje, a aktivno/pasivno prepoznavanje pokazao se najlakšim zadatkom. Djevojčice u 8. razredu imaju bogatiji rječnik i bolje razumiju tekst od dječaka. Najboljim prediktorom razumijevanja teksta i kod učenika četvrtih kao i kod učenika osmih razreda pokazalo se pasivno dosjećanje značenja riječi.
Projekt / tema: 009-1301676-2381
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole
Upisao u CROSBI: skolic@ffri.hr (skolic@ffri.hr), 3. Lip. 2009. u 14:08 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4