Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole (CROSBI ID 151187)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Didović, Martina ; Kolić-Vehovec, Svjetlana Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole // Psihologijske teme, 18 (2009), 1; 99-117

Podaci o odgovornosti

Didović, Martina ; Kolić-Vehovec, Svjetlana

hrvatski

Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole

S obzirom na to da se poznavanje rječnika u dosadašnjim istraživanjima pokazalo kao jedan od ključnih faktora, kako u postizanju uspjeha na zadacima razumijevanja teksta, tako i na području školskog uspjeha, cilj ovog istraživanja bio je ispitati koji stupanj snage poznavanja rječnika može najbolje predicirati uspjeh na zadatku razumijevanja teksta učenika četvrtih i osmih razreda osnovne škole. Herschel-ov test rječnika (1963) korišten je kao mjera aktivnog/pasivnog prepoznavanja forme riječi/značenja. Također je ispitano aktivno dosjećanje forme riječi i pasivno dosjećanje značenja riječi. Razumijevanje teksta ispitano je putem odgovora na pitanja o odlomcima iz knjiga propisanih kao lektira za 4. i 8. razred osnovne škole. Rezultati su pokazali da je aktivno dosjećanje najteži zadatak, zatim pasivno dosjećanje, a aktivno/pasivno prepoznavanje pokazao se najlakšim zadatkom. Djevojčice u 8. razredu imaju bogatiji rječnik i bolje razumiju tekst od dječaka. Najboljim prediktorom razumijevanja teksta i kod učenika četvrtih kao i kod učenika osmih razreda pokazalo se pasivno dosjećanje značenja riječi.

rječnik ; dosjećanje ; prepoznavanje ; razumijevanje teksta

nije evidentirano

engleski

Different aspects of vocabulary knowledge and text comprehension in elementary school students

nije evidentirano

vocabulary ; recall ; recognition ; text comprehension

nije evidentirano

Podaci o izdanju

18 (1)

2009.

99-117

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost