crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 400735

Zbornik radova

Autori: Kolić-Vehovec, Svjetlana; Rončević Zubković, Barbara
Naslov: Trening sažimanja narativnih i ekspozitornih tekstova u okviru redovne nastave
( Training of summarization of narrative and expository text within regular curriculum )
Izvornik: 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Ljubotina, D. ; Kamenov, Ž ; Mikac, U ; Urch, D. (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet u Zagrebu , 2009. 80-80 (ISBN: 978-953-175-339-5).
Skup: 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 22.-25.04.2009.
Ključne riječi: razumijevanje kod čitanja; sažimanje; narativni tekst; ekspozitorni tekst
( reading comprehension; summarization; narrative text; expository text )
Sažetak:
Sažimanje predstavlja jednu od najučinkovitijih strategija čitanja i učenja. U mnogim je istraživanjima utvrđeno da sažimanje unaprijeđuje razumijevanje teksta i pomaže učeniku da nadgleda vlastito razumijevanje. Također je utvrđeno da učenici mogu unaprijediti vještinu sažimanja i postignuće ako ih se poduči kako sažimati. Cilj je ovog istraživanja bio provjeriti može li se treningom ostvariti napredak u vještini sažimanja tipičnoj za vrstu teksta i u kojoj mjeri se može ostvariti transfer na drugu vrstu teksta ako trening provodi učitelj u sklopu redovne nastave. U istraživanju su sudjelovali učenici četiri četvrta razreda (N = 86) dvije osnovne škole u Rijeci. Prije i nakon treninga je ispitano sažimanje i razumijevanje narativnog i ekspozitornog teksta. Trening sažimanja su provodile učiteljice s cijelim razredima tijekom dva mjeseca na deset tekstova iz čitanke hrvatskog jezika i udžbenika prirode i društva. S jednim razredom se trening provodio na narativnim tekstovima, s drugim na ekspozitornim tekstovima, a s trećim razredom i s jednom i s drugom vrstom teksta. Četvrti je razred bio kontrolna skupina s kojom se nije provodio trening. Trening se temeljio na principu postepenog prijenosa odgovornosti kroz demonstraciju vještine, vođenu vježbu, samostalnu vježbu i na kraju primjenu naučene vještine. Rezultati pokazuju da se napredak u sažimanju narativnog teksta ostvaruje samo kod loših čitača i ako je uvježbavano sažimanje upravo te vrste teksta, dok je za sažimanje ekspozitornog teksta ostvaren napredak svih učenika u svim grupama. Pozitivni učinak treninga na razumijevanje teksta utvrđen je samo kod učenika koji su uvježbavani u sažimanju narativnog teksta. Rezultati pokazuju da učiteljice mogu učinkovito učenike četvrtih razreda poučiti sažimanju u okviru redovne nastave i to posebno sažimanju narativnih tekstova, te da se taj učinak može u određenoj mjeri transferirati i na sažimanje ekspozitornog teksta.
Vrsta sudjelovanja: Pozvano
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 009-1301676-2381
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: skolic@ffri.hr (skolic@ffri.hr), 3. Lip. 2009. u 14:57 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4