crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 400762

Časopis

Autori: Rončević Zubković, Barbara
Naslov: Vještina čitanja u ranoj adolescenciji: Profili učenika
( Reading skill in early adolescence: Student profiles )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 20 (2011), 1; 189-210
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: čitanje; razumijevanje; strategije; radno pamćenje
( reading; comprehension; strategies; working memory )
Sažetak:
Cilj je ovog istraživanja bio ustanoviti mogu li se prepoznati homogene skupine, odnosno profili učenika s obzirom na uspješnost razumijevanja i brzinu čitanja, razvijenost rječnika, raspon kratkoročnog i radnog pamćenja te uspješnost korištenja strategija čitanja. U istraživanju je sudjelovalo 186 učenika sedmih razreda (98 dječaka i 88 djevojčica). Ispitivalo se razumijevanje triju kraćih tekstova i mjerila se brzina čitanja jednog od njih. Učenici su rješavali i test rječnika, upitnik strategijskog čitanja, zadatke kratkoročnog i radnog pamćenja te se ispitivala uspješnost prepoznavanja fokusnih riječi u rečenici i nepodudarnih rečenica u tekstu. Klaster analizom su se jasno izdvojila četiri profila učenika. Prvi klaster čine loši čitači koji na svim zadacima postižu ispodprosječne rezultate. Četvrti klaster čine dobri čitači koji postižu iznadprosječne rezultate na svim varijablama, osim u brzini čitanja, koja je prosječna. Drugi i treći klaster čine učenici s prosječnim razumijevanjem, brzinom čitanja i rječnikom te prosječnom uspješnošću prepoznavanja fokusnih riječi i nepodudarnih rečenica. Učenici iz drugog klastera imaju značajno manji raspon kratkoročnog i radnog pamćenja od učenika iz trećeg klastera, ali izvještavaju da češće od njih koriste strategije čitanja. Rezultati idu u prilog teorijama koje naglašavaju važnost upotrebe kompenzacijskih strategija kojima se mogu nadvladati ograničenja u rasponu radnog pamćenja (Walczyk i sur., 2001 ; 2007).
Projekt / tema: 009-1301676-2381
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/file/97846
Broj citata:
Altmetric:
DOI: 10.5559/di.20.1.10
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Vještina čitanja u ranoj adolescenciji: Profili učenika
Upisao u CROSBI: roncevic@ffri.hr (roncevic@ffri.hr), 3. Lip. 2009. u 15:05 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4