Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Vještina čitanja u ranoj adolescenciji: Profili učenika (CROSBI ID 151223)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Rončević Zubković, Barbara Vještina čitanja u ranoj adolescenciji: Profili učenika // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 20 (2011), 1; 189-210. doi: 10.5559/di.20.1.10

Podaci o odgovornosti

Rončević Zubković, Barbara

hrvatski

Vještina čitanja u ranoj adolescenciji: Profili učenika

Cilj je ovog istraživanja bio ustanoviti mogu li se prepoznati homogene skupine, odnosno profili učenika s obzirom na uspješnost razumijevanja i brzinu čitanja, razvijenost rječnika, raspon kratkoročnog i radnog pamćenja te uspješnost korištenja strategija čitanja. U istraživanju je sudjelovalo 186 učenika sedmih razreda (98 dječaka i 88 djevojčica). Ispitivalo se razumijevanje triju kraćih tekstova i mjerila se brzina čitanja jednog od njih. Učenici su rješavali i test rječnika, upitnik strategijskog čitanja, zadatke kratkoročnog i radnog pamćenja te se ispitivala uspješnost prepoznavanja fokusnih riječi u rečenici i nepodudarnih rečenica u tekstu. Klaster analizom su se jasno izdvojila četiri profila učenika. Prvi klaster čine loši čitači koji na svim zadacima postižu ispodprosječne rezultate. Četvrti klaster čine dobri čitači koji postižu iznadprosječne rezultate na svim varijablama, osim u brzini čitanja, koja je prosječna. Drugi i treći klaster čine učenici s prosječnim razumijevanjem, brzinom čitanja i rječnikom te prosječnom uspješnošću prepoznavanja fokusnih riječi i nepodudarnih rečenica. Učenici iz drugog klastera imaju značajno manji raspon kratkoročnog i radnog pamćenja od učenika iz trećeg klastera, ali izvještavaju da češće od njih koriste strategije čitanja. Rezultati idu u prilog teorijama koje naglašavaju važnost upotrebe kompenzacijskih strategija kojima se mogu nadvladati ograničenja u rasponu radnog pamćenja (Walczyk i sur., 2001 ; 2007).

čitanje; razumijevanje; strategije; radno pamćenje

nije evidentirano

engleski

Reading skill in early adolescence: Student profiles

nije evidentirano

reading; comprehension; strategies; working memory

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (1)

2011.

189-210

objavljeno

1330-0288

10.5559/di.20.1.10

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost