Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Osobni i kontekstualni ciljevi postignuća: učinci na upotrebu strategija učenja, interes i postignuće u učenju ekspozitornog teksta (CROSBI ID 549243)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Pahljina-Reinić, Rosanda Osobni i kontekstualni ciljevi postignuća: učinci na upotrebu strategija učenja, interes i postignuće u učenju ekspozitornog teksta // 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Ljubotina, D., Kamenov, Ž., Mikac, U., Urch, D. (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 81-81

Podaci o odgovornosti

Pahljina-Reinić, Rosanda

hrvatski

Osobni i kontekstualni ciljevi postignuća: učinci na upotrebu strategija učenja, interes i postignuće u učenju ekspozitornog teksta

Iako istraživanja sugeriraju da bi istovremena usmjerenost na učenje i izvedbu mogla predstavljati najadaptivniju orijentaciju u situacijama postignuća, odnos između multiplih kontekstualnih ciljeva i ishoda učenja, kao i moguće interakcije osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća, rijetko su ispitivani. Stoga je svrha ovog istraživanja ispitati ulogu kontekstualnih ciljeva postignuća zadanih u vidu ciljne strukture zadatka učenja u učenju ekspozitornog teksta u razrednom okruženju. Ispitano je postoje li razlike u upotrebi strategija učenja, interesu i postignuću učenika u funkciji kontekstualnih ciljeva (usmjerenost na učenje, usmjerenost na izvedbu putem uključivanja, kombinacija usmjerenost na učenje/usmjerenost na izvedbu putem uključivanja). Također je ispitano postoje li interakcije između osobnih i kontekstualnih ciljeva i kako one utječu na ispitivane ishode učenja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 200 učenika srednje škole. Razredna odjeljenja raspoređena su u jedan od tri eksperimentalna ili kontrolni uvjet. Manipulacija ciljeva je izvršena uputom za indukciju ciljne strukture zadatka učenja. U uvjetu usmjerenosti na učenje, istaknuta je intrinzična vrijednost zadatka i mogućnost stjecanja znanja kao osnovna svrha učenja. U uvjetu usmjerenosti na izvedbu putem uključivanja, naglasak je bio na učenju kao pripremi za provjeru znanja uz ocjenjivanje, a s ciljem postizanja što boljih rezultata u usporedbi s drugim učenicima. Uputa za uvjet multiplih ciljeva sadržavala je elemente obje upute. Nakon individualnog učenja teksta u razrednom okruženju ispitan je interes prema sadržaju teksta za učenje, upotreba strategija učenja Upitnikom motivacijskih strategija za učenje (Pintrich i sur., 1993), te postignuće učenika u učenju teksta. Za procjenu osobnih ciljeva postignuća korištena je Skala uzoraka adaptivnog učenja (Midgley i sur., 2000). Rezultati istraživanja interpretirani su u kontekstu modela multiplih ciljeva, te analize aditivnih, interaktivnih, specijaliziranih i selektivnih učinaka ciljeva postignuća na ispitane ishode učenja ekspozitornog teksta.

ciljevi postignuća; učenje; strategije učenja; interes; ekspozitorni tekst

nije evidentirano

engleski

Personal and contextual achievement goals: The effects on learning stategies employment, interest and achievement in learning from expository text

nije evidentirano

achievement goals; learning; learning strategies; interest; expository text

nije evidentirano

Podaci o prilogu

81-81.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

19. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Ljubotina, D., Kamenov, Ž., Mikac, U., Urch, D.

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-339-5

Podaci o skupu

19.Dani Ramira i Zorana Bujasa

predavanje

22.04.2009-25.04.2009

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija