Nadgledanje razumijevanja narativnog i ekspozitornog teksta: uloga percipiranog interesa i poznatosti teme (CROSBI ID 549854)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bajšanski, Igor
hrvatski
Nadgledanje razumijevanja narativnog i ekspozitornog teksta: uloga percipiranog interesa i poznatosti teme
Tijekom nadgledanja razumijevanja teksta, procjene o stupnju razumijevanja teksta formiraju se na temelju različitih vrsta dostupnih znakova. Dvije vrste takvih znakova jesu i percipirani interes i percepcija poznatosti sadržaja teksta. Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati povezanost procjena o interesu i poznatosti teme teksta s metakognitivnim procjenama formiranim tijekom nadgledanja razumijevanja narativnog i ekspozitornog teksta pomoću metode kalibracije razumijevanja. U istraživanju je sudjelovalo 69 studenata Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci. Ispitanici su čitali 6 ekspozitornih i 6 narativnih tekstova. Nakon čitanja svakog teksta prikupljene su procjene o razumijevanju teksta, te procjene o izvedbi na zadacima za ispitivanje razumijevanja. Nakon rješavanja zadataka za ispitivanje razumijevanja ispitanici su procijenili vlastitu izvedbu. Osim ovih metakognitivnih procjena prikupljene su i procjene interesa i poznatosti teme. Kod usporedbe prosječnih procjena za sve tekstove, narativni tekstovi su procijenjeni kao lakši, razumljiviji i zanimljiviji od ekspozitornih tekstova, a procjene o razumijevanju više su od procjena o izvedbi. Analiza intraindividualnih korelacija između različitih procjena i izvedbe na zadacima razumijevanja pokazala je da su metakognitivne procjene u većoj mjeri povezane s procjenama interesa i poznatosti teme nego s izvedbom na zadacima za ispitivanje razumijevanja. Kod ekspozitornih tekstova više su korelacije između metakognitivnih procjena i procjena poznatosti teme, nego između metakognitivnih procjena i procjena o interesu.
nadgledanje razumijevanja; percipirani interes; poznatost teme
nije evidentirano
engleski
Comprehension monitoring of narrative and expository text: The role of perceived interest and domain familiarity
nije evidentirano
comprehension monitoring; perceived interest; domain familiarity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
79-79.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja
Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu
978-953-175-339-5
Podaci o skupu
19.Dani Ramira i Zorana Bujasa
pozvano predavanje
22.04.2009-25.04.2009
Zagreb, Hrvatska