Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nadgledanje razumijevanja narativnog i ekspozitornog teksta: uloga percipiranog interesa i poznatosti teme (CROSBI ID 549854)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Bajšanski, Igor Nadgledanje razumijevanja narativnog i ekspozitornog teksta: uloga percipiranog interesa i poznatosti teme // 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una et al. (ur.). Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2009. str. 79-79

Podaci o odgovornosti

Bajšanski, Igor

hrvatski

Nadgledanje razumijevanja narativnog i ekspozitornog teksta: uloga percipiranog interesa i poznatosti teme

Tijekom nadgledanja razumijevanja teksta, procjene o stupnju razumijevanja teksta formiraju se na temelju različitih vrsta dostupnih znakova. Dvije vrste takvih znakova jesu i percipirani interes i percepcija poznatosti sadržaja teksta. Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati povezanost procjena o interesu i poznatosti teme teksta s metakognitivnim procjenama formiranim tijekom nadgledanja razumijevanja narativnog i ekspozitornog teksta pomoću metode kalibracije razumijevanja. U istraživanju je sudjelovalo 69 studenata Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci. Ispitanici su čitali 6 ekspozitornih i 6 narativnih tekstova. Nakon čitanja svakog teksta prikupljene su procjene o razumijevanju teksta, te procjene o izvedbi na zadacima za ispitivanje razumijevanja. Nakon rješavanja zadataka za ispitivanje razumijevanja ispitanici su procijenili vlastitu izvedbu. Osim ovih metakognitivnih procjena prikupljene su i procjene interesa i poznatosti teme. Kod usporedbe prosječnih procjena za sve tekstove, narativni tekstovi su procijenjeni kao lakši, razumljiviji i zanimljiviji od ekspozitornih tekstova, a procjene o razumijevanju više su od procjena o izvedbi. Analiza intraindividualnih korelacija između različitih procjena i izvedbe na zadacima razumijevanja pokazala je da su metakognitivne procjene u većoj mjeri povezane s procjenama interesa i poznatosti teme nego s izvedbom na zadacima za ispitivanje razumijevanja. Kod ekspozitornih tekstova više su korelacije između metakognitivnih procjena i procjena poznatosti teme, nego između metakognitivnih procjena i procjena o interesu.

nadgledanje razumijevanja; percipirani interes; poznatost teme

nije evidentirano

engleski

Comprehension monitoring of narrative and expository text: The role of perceived interest and domain familiarity

nije evidentirano

comprehension monitoring; perceived interest; domain familiarity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

79-79.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

19. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja

Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen

Zagreb: Sveučilište u Zagrebu

978-953-175-339-5

Podaci o skupu

19.Dani Ramira i Zorana Bujasa

pozvano predavanje

22.04.2009-25.04.2009

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija