crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 405853

Zbornik radova

Autori: Štibrić, Marina; Baranović, Branislava
Naslov: Nastavnička samo-efikasnost u kontekstu poučavanja matematike
( Teachers’ self-efficacy in the context of mathematics teaching )
Izvornik: 19. dani Ramira i Zorana Bujasa / 19th Ramiro and Zoran Bujas Days / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu , 2009. 171-171 (ISBN: 978-953-175-339-5).
Skup: 19. dani Ramira i Zorana Bujasa / 19th Ramiro and Zoran Bujas Days
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 22. - 25. travnja 2009.
Ključne riječi: nastavnička samo-efikasnost; nastavnička uvjerenja; poučavanje matematike; metode poučavanja
( teacher self-efficacy; teacher beliefs; mathematics teaching; teaching methods )
Sažetak:
Nastavnička samo-efikasnost odnosi se na uvjerenja nastavnika da mogu utjecati na ponašanje učenika i ishode poučavanja. Uvjerenje nastavnika u vlastitu efikasnost do sada se povezivalo s mnogim obrazovnim ishodima, poput uspjeha i stavova učenika, ali i sa zadovoljstva poslom nastavnika, posvećenošću poslu i korištenjem novih metoda poučavanja. U ovom istraživanju TSES skala samo-efikasnosti nastavnika (Teacher self-efficacy scale ; Tschannen-Moran i Woolfolk Hoy, 2001) adaptirana je za specifično područje nastave matematike. Skala samo-efikasnosti nastavnika matematike (TSES-M) sadrži 13 tvrdnji koje mjere samo-efikasnost nastavnika matematike kroz njihovu procjenu u kojoj mjeri se mogu nositi s različitim situacijama koje susreću u svome radu u školi. Cilj istraživanja bio je ispitati osnovne psihometrijske karakteristike skale TSES-M, utvrditi razlikuju li se nastavnici iz različitih vrsta škola prema rezultatu na skali TSES-M, te provjeriti postoji li povezanost između nastavničke samo-efikasnosti i čestine korištenja različitih metoda poučavanja. U istraživanju je sudjelovalo 292 nastavnika matematike oba spola koji poučavaju u osnovnim školama, gimnazijama i strukovnim srednjim školama u svim krajevima Hrvatske. Faktorskom analizom dobivena su dva faktora (angažman učenika i ishodi poučavanja) koji su objasnili 47% varijance. Daljnja analiza potvrdila je postojanje općeg faktora samo-efikasnosti drugog reda. Analiza unutarnje konzistencije skale pokazala je da pouzdanost subskale angažman učenika iznosi 0, 80, a subskale ishodi poučavanja 0, 77. Nastavnici su procijenili kako, u prosjeku, u umjerenoj mjeri mogu utjecati na angažman učenika i na ishode poučavanja. Pokazalo se da TSES-M dobro razlikuje nastavnike matematike koji poučavaju u različitim vrstama škola. Potvrđena je značajna pozitivna povezanost između oba faktora nastavničke samo-efikasnosti i čestine korištenja metode otkrivanja i problemske nastave. Implikacije za primjenu skale TSES-M raspravljeni su u vidu značaja samo-efikasnosti za nastavu matematike, te obrazovanje i stručno usavršavanje nastavnika.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 100-1001677-0938
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: marina@idi.hr (marina@idi.hr), 7. Lip. 2009. u 19:38 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4