Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nastavnička samo-efikasnost u kontekstu poučavanja matematike (CROSBI ID 550302)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Štibrić, Marina ; Baranović, Branislava Nastavnička samo-efikasnost u kontekstu poučavanja matematike // 19. dani Ramira i Zorana Bujasa / 19th Ramiro and Zoran Bujas Days / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una et al. (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 171-171

Podaci o odgovornosti

Štibrić, Marina ; Baranović, Branislava

hrvatski

Nastavnička samo-efikasnost u kontekstu poučavanja matematike

Nastavnička samo-efikasnost odnosi se na uvjerenja nastavnika da mogu utjecati na ponašanje učenika i ishode poučavanja. Uvjerenje nastavnika u vlastitu efikasnost do sada se povezivalo s mnogim obrazovnim ishodima, poput uspjeha i stavova učenika, ali i sa zadovoljstva poslom nastavnika, posvećenošću poslu i korištenjem novih metoda poučavanja. U ovom istraživanju TSES skala samo-efikasnosti nastavnika (Teacher self-efficacy scale ; Tschannen-Moran i Woolfolk Hoy, 2001) adaptirana je za specifično područje nastave matematike. Skala samo-efikasnosti nastavnika matematike (TSES-M) sadrži 13 tvrdnji koje mjere samo-efikasnost nastavnika matematike kroz njihovu procjenu u kojoj mjeri se mogu nositi s različitim situacijama koje susreću u svome radu u školi. Cilj istraživanja bio je ispitati osnovne psihometrijske karakteristike skale TSES-M, utvrditi razlikuju li se nastavnici iz različitih vrsta škola prema rezultatu na skali TSES-M, te provjeriti postoji li povezanost između nastavničke samo-efikasnosti i čestine korištenja različitih metoda poučavanja. U istraživanju je sudjelovalo 292 nastavnika matematike oba spola koji poučavaju u osnovnim školama, gimnazijama i strukovnim srednjim školama u svim krajevima Hrvatske. Faktorskom analizom dobivena su dva faktora (angažman učenika i ishodi poučavanja) koji su objasnili 47% varijance. Daljnja analiza potvrdila je postojanje općeg faktora samo-efikasnosti drugog reda. Analiza unutarnje konzistencije skale pokazala je da pouzdanost subskale angažman učenika iznosi 0, 80, a subskale ishodi poučavanja 0, 77. Nastavnici su procijenili kako, u prosjeku, u umjerenoj mjeri mogu utjecati na angažman učenika i na ishode poučavanja. Pokazalo se da TSES-M dobro razlikuje nastavnike matematike koji poučavaju u različitim vrstama škola. Potvrđena je značajna pozitivna povezanost između oba faktora nastavničke samo-efikasnosti i čestine korištenja metode otkrivanja i problemske nastave. Implikacije za primjenu skale TSES-M raspravljeni su u vidu značaja samo-efikasnosti za nastavu matematike, te obrazovanje i stručno usavršavanje nastavnika.

nastavnička samo-efikasnost; nastavnička uvjerenja; poučavanje matematike; metode poučavanja

nije evidentirano

engleski

Teachers’ self-efficacy in the context of mathematics teaching

nije evidentirano

teacher self-efficacy; teacher beliefs; mathematics teaching; teaching methods

nije evidentirano

Podaci o prilogu

171-171.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

19. dani Ramira i Zorana Bujasa / 19th Ramiro and Zoran Bujas Days

Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-339-5

Podaci o skupu

19. dani Ramira i Zorana Bujasa / 19th Ramiro and Zoran Bujas Days

predavanje

22.04.2009-25.04.2009

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija, Psihologija, Pedagogija