Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socijalna kompetencija i ponašanje djece predškolske dobi kao osnova prevencijskim programima - razlike po spolu (CROSBI ID 152148)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Kranželić, Valentina ; Bašić, Josipa Socijalna kompetencija i ponašanje djece predškolske dobi kao osnova prevencijskim programima - razlike po spolu // Kriminologija i socijalna integracija, 16 (2008), 2; 1-15

Podaci o odgovornosti

Kranželić, Valentina ; Bašić, Josipa

hrvatski

Socijalna kompetencija i ponašanje djece predškolske dobi kao osnova prevencijskim programima - razlike po spolu

U ovom radu prikazani su rezultati procjene potreba djece i mladih koji su se odnosili na procjenu socijalne kompetencije i ponašanja djece predškolske dobi, s posebnim osvrtom na razlike obzirom na spol ispitanika. Uzorak čine 445 djeteta u dobi od 3-7 godina, od čega je 221 (49, 7%) dječaka i 224 (50, 3%) djevojčica. Sva djeca pohađala su u vrijeme ispitivanja dječje vrtiće u istarskoj županiji, odnosno na širim lokalitetima Labina, Pazina, Poreča i Pule. Podaci su prikupljeni Upitnikom o ponašanju predškolske djece - SCBE (LaFreniere, Dumas, 1995) pri čemu su odgajateljice procjenjivale svako dijete iz grupe koju vode na skali socijalne kompetencije i ponašanja. Za obradu prikupljenih podataka korištena je osnovna statistika i diskriminativna analiza. Obzirom na razlike između sub-uzoraka ispitanika, analize pokazuju da postoji statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica. Prema percepciji odgajateljica, djevojčice imaju razvijeniju socijalnu kompetenciju od dječaka i manje manifestiraju eksternalizirane probleme. Budući da je poznato kako socijalna kompetencija ima veliki utjecaj na ponašanje pojedinca, moguće je zaključiti da su stoga dječaci u većem riziku za razvoj rizičnih ponašanja što nameće potrebu jačanja programa emocionalne i socijalne kompetencije u predškolskoj dobi, posebno za dječake.

socijalna kompetentnost; ponašanje djece; rizici za pozitivan razvoj; predškolska djeca

nije evidentirano

engleski

Social competence and behavior of preschool children - gender differences

nije evidentirano

social competence; behavior of preschool children; risk factors for behavior disorders

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (2)

2008.

1-15

objavljeno

1330-2604

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija