Socijalna kompetencija i ponašanje djece predškolske dobi kao osnova prevencijskim programima - razlike po spolu (CROSBI ID 152148)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Kranželić, Valentina ; Bašić, Josipa
hrvatski
Socijalna kompetencija i ponašanje djece predškolske dobi kao osnova prevencijskim programima - razlike po spolu
U ovom radu prikazani su rezultati procjene potreba djece i mladih koji su se odnosili na procjenu socijalne kompetencije i ponašanja djece predškolske dobi, s posebnim osvrtom na razlike obzirom na spol ispitanika. Uzorak čine 445 djeteta u dobi od 3-7 godina, od čega je 221 (49, 7%) dječaka i 224 (50, 3%) djevojčica. Sva djeca pohađala su u vrijeme ispitivanja dječje vrtiće u istarskoj županiji, odnosno na širim lokalitetima Labina, Pazina, Poreča i Pule. Podaci su prikupljeni Upitnikom o ponašanju predškolske djece - SCBE (LaFreniere, Dumas, 1995) pri čemu su odgajateljice procjenjivale svako dijete iz grupe koju vode na skali socijalne kompetencije i ponašanja. Za obradu prikupljenih podataka korištena je osnovna statistika i diskriminativna analiza. Obzirom na razlike između sub-uzoraka ispitanika, analize pokazuju da postoji statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica. Prema percepciji odgajateljica, djevojčice imaju razvijeniju socijalnu kompetenciju od dječaka i manje manifestiraju eksternalizirane probleme. Budući da je poznato kako socijalna kompetencija ima veliki utjecaj na ponašanje pojedinca, moguće je zaključiti da su stoga dječaci u većem riziku za razvoj rizičnih ponašanja što nameće potrebu jačanja programa emocionalne i socijalne kompetencije u predškolskoj dobi, posebno za dječake.
socijalna kompetentnost; ponašanje djece; rizici za pozitivan razvoj; predškolska djeca
nije evidentirano
engleski
Social competence and behavior of preschool children - gender differences
nije evidentirano
social competence; behavior of preschool children; risk factors for behavior disorders
nije evidentirano