crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 406645

Časopis

Autori: Kranželić, Valentina; Bašić, Josipa
Naslov: Socijalna kompetencija i ponašanje djece predškolske dobi kao osnova prevencijskim programima - razlike po spolu
( Social competence and behavior of preschool children - gender differences )
Izvornik: Kriminologija & socijalna integracija: Časopis za kriminologiju, penologiju i poremećaje u ponašanju (1330-2604) 16 (2008), 2; 1-15
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: socijalna kompetentnost; ponašanje djece; rizici za pozitivan razvoj; predškolska djeca
( social competence; behavior of preschool children; risk factors for behavior disorders )
Sažetak:
U ovom radu prikazani su rezultati procjene potreba djece i mladih koji su se odnosili na procjenu socijalne kompetencije i ponašanja djece predškolske dobi, s posebnim osvrtom na razlike obzirom na spol ispitanika. Uzorak čine 445 djeteta u dobi od 3-7 godina, od čega je 221 (49, 7%) dječaka i 224 (50, 3%) djevojčica. Sva djeca pohađala su u vrijeme ispitivanja dječje vrtiće u istarskoj županiji, odnosno na širim lokalitetima Labina, Pazina, Poreča i Pule. Podaci su prikupljeni Upitnikom o ponašanju predškolske djece - SCBE (LaFreniere, Dumas, 1995) pri čemu su odgajateljice procjenjivale svako dijete iz grupe koju vode na skali socijalne kompetencije i ponašanja. Za obradu prikupljenih podataka korištena je osnovna statistika i diskriminativna analiza. Obzirom na razlike između sub-uzoraka ispitanika, analize pokazuju da postoji statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica. Prema percepciji odgajateljica, djevojčice imaju razvijeniju socijalnu kompetenciju od dječaka i manje manifestiraju eksternalizirane probleme. Budući da je poznato kako socijalna kompetencija ima veliki utjecaj na ponašanje pojedinca, moguće je zaključiti da su stoga dječaci u većem riziku za razvoj rizičnih ponašanja što nameće potrebu jačanja programa emocionalne i socijalne kompetencije u predškolskoj dobi, posebno za dječake.
Projekt / tema: 013-0000000-2625
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Socijalna kompetencija i ponašanje djece predškolske dobi kao osnova prevencijskim programima - razlike po spolu
Upisao u CROSBI: mnovak@erf.hr (mnovak@erf.hr), 8. Lip. 2009. u 11:09 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4