crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 406687

Časopis

Autori: Bašić, Josipa
Naslov: Kompetentnost odgajatelja i prevencija rizičnih ponašanja djece u odgojnim ustanovama
( Competence of pre-school teachers prevention of risk behaviors of children in preschool institutions )
Izvornik: Kriminologija & socijalna integracija: Časopis za kriminologiju, penologiju i poremećaje u ponašanju (1330-2604) 16 (2008), 2; 15-27
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: samoprocjena; odgajatelji; kompetentnost; stavovi/vjerovanja; prevencija; rizična ponašanja; predškolska djeca 1 Projekt se provodio od 2003. do 2006. godine i nastavlja se od 2007. do 2009. godine kao projekt pod nazivom Zajednice koje brinu - razvoj; implementacija i evaluacija prevencije u zajednici u istoj županiji u suradnji s Upravnim odjelom za zdravstvo i socijalnu skrb Istarske županije; voditeljica projekta J. Bašić.
( self-appraisal; pre-school teachers; competence; attitudes; prevention; risk behavior; pre-school children )
Sažetak:
U ovom radu cilj je bio prikazati rezultate istraživanja kompetencija i stavova odgajatelja u nekim predškolskim ustanovama u Istarskoj županiji. Oni su dio većeg istraživanja koje se provodilo u sklopu znanstveno-akcijskog projekta Zajednice koje brinu kao model prevencije poremećaja u ponašanju djece i mladih. Uzorak za ovo ispitivanje činilo je 212 odgajateljica. Upitnik samoprocjene njihovih kompetencija (22 varijable, modifi cirana verzija Teachers’ Sense of Teacher Effi cacy Scale, Tschannen-Moran, Woolfolk Hoy, 2001) popunjavale su sve odgajateljice koje su u vrijeme ispitivanja (proljeće 2004. godine) radile u predškolskim ustanovama Labina, Pazina, Poreča i Pule. Podaci su prikazani kroz deskriptivne parametre te faktorsku analizu, posebno područja kompetentnosti (1 faktor), a posebno područja stavova (2 faktora). Rezultati upućuju na relativno visoku samopercepciju kompetencija većine ispitivanih odgajateljica. Dok se kao kompetencije prepoznaju češće aktivnosti povezane s redovitim aktivnostima koje se provode u predškolskim ustanovama i u odnosu na koje odgajatelji vjerojatno imaju najviše znanja i vještina (osmišljavanje različitih aktivnosti za djecu, davanje dodatnih objašnjenja i primjera kada ih djeca ne razumiju, navođenje djece da vjeruju kako mogu dobro raditi), nekompetentnosti su češće vidljive u području promocije pozitivnog razvoja i prevenciji rizičnih ponašanja djece predškolske dobi (motiviranje nemotivirane djece, korištenje strategija praćenja napredovanja djece, pomoć roditeljima da pomognu svojoj djeci u svladavanju različitih vještina, korištenje alternativnih strategija, korištenje tehnika smirivanja djece kada su bučna ili ometaju rad u grupi). U odnosu na rezultate u području stavova, osim nekih znanja i vještina za rad s djecom, ispitane odgajateljice procjenjuju roditelje, obitelji, kao one zbog kojih oni ne mogu učiniti više. Zaključno, rezultati u ovom radu usmjeravaju pažnju na važnost permanentne edukacije predškolskih odgajatelja koji će biti u mogućnosti u redovnim kurikulumima i posebnim programima više pridonijeti promociji mentalnog zdravlja i prevenciji poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece.
Projekt / tema: 013-0000000-2625
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Kompetentnost odgajatelja i prevencija rizičnih ponašanja djece u odgojnim ustanovama
Upisao u CROSBI: mnovak@erf.hr (mnovak@erf.hr), 8. Lip. 2009. u 11:17 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4