crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 408273

Časopis

Autori: Šimić Šašić, Slavica; Sorić, Izabela
Naslov: Pridonose li osobne karakteristike nastavnika vrsti interakcije koju ostvaruju sa svojim učenicima?
( Do teacher's individual characteristics contribute to the student-teacher interaction? )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 19 (2010), 6; 973-994
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: interakcija nastavnik – učenik; nastavnička samoefiksnost; perfekcionizam; impulzivnost; zadovoljstvo poslom
( a student-teacher interaction; teacher self-efficacy; perfectionism; impulsivity; job satisfaction )
Sažetak:
U okviru edukacijske psihologije vrlo rano se počelo istraživati karakteristike nastavnika koje su povezane sa učeničkim postignućem. Prema transakcijskom modelu procesa poučavanje – učenja (Huitt, 1995), ponašanja nastavnika i ponašanja učenika predstavljaju varijable razrednih procesa i najdirektnije su povezane sa učeničkim postignućem, i to na način da ponašanja nastavnika utječu na ponašanja učenika, a ponašanja učenika (poput vremena provedenog u učenju) su direktno povezana sa učeničkim postignućem. Pretpostavlja se da individualne karakteristike nastavnika, poput znanja, vjerovanja, sposobnosti, vještina i osobina ličnosti utječu na učeničko postignuće indirektno preko nastavničkih ponašanja. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti prediktivnu vrijednost nekih individualnih karakteristika nastavnika (spol, dob, rigidnost, perfekcionizam, impulzivnost, samoefikasnost, zadovoljstvo poslom) za različita ponašanja nastavnika, odnosno za različite komponente interakcije koju nastavnik u procesu učenje-poučavanje uspostavlja sa svojim učenicima. Nastavnici stranih jezika (N=123) u srednjim školama ispunili su nekoliko skala i upitnika ličnosti (Burnsovu skalu perfekcionizma (Ivanov i sur., 2004) ; Breskinovu skalu rigidnosti (Proroković, 2004) ; Eysenckov upitnik impulzivnosti ; Skalu nastavničkog osjećaja samoefikasnosti (Tschannenn-Morgan i Wolfolk Hoy, 2001)), te na skali za mjerenje interakcije učenik-nastavnik (Šimić-Šašić, 2008) procijenili kakvu vrstu interakcije ostvaruju sa svojim učenicima. Pokazalo se da individualne karakteristike nastavnika, i to: spol, dob, samoefikasnost, zadovoljstvo poslom i perfekcionizam doprinose objašnjenju pojedinih komponenti interakcije nastavnik-učenik (strategije aktivnog poučavanja, autoritaran stil rukovođenja, negativan stav prema poučavanju, visoka očekivanja, podrška i izazov u razrednoj interakciji), pri čemu su se složaji značajnih prediktora mijenjali za različite komponente interakcije nastavnik-učenik.
Projekt / tema: 269-1301676-0821
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=93840
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Pridonose li osobne karakteristike nastavnika vrsti interakcije koju ostvaruju sa svojim učenicima?
Upisao u CROSBI: izabela@unizd.hr (izabela@unizd.hr), 8. Lip. 2009. u 18:10 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4