crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 409284

Časopis

Autori: Justinić, Jasna; Kuterovac Jagodić, Gordana
Naslov: Odjeća (ne) čini adolescenta: samopoimanje adolescenata i potrošačka uključenost u kupovinu odjeće s markom
( Can you judge a book by its cover? – Adolescents' self-concept and consumer involvement in clothing brands )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 19 (2010), 1/2 (105/106); 187-208
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: adolescenti; samopoimanje; potrošačka uključenost; odjeća s markom
( adolescents; self-concept; consumer involvement; clothing brands )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je provjeriti je li stupanj uključenosti u kupovinu odjeće s robnom markom povezan s različitim aspektima samopoimanja adolescenata i njihovim socio-demografskim značajkama (spolom, dobi i materijalnim položajem njihove obitelj), te ispitati neke karakteristike potrošačkog ponašanja adolescenata pri kupovini odjeće. Istraživanje je provedeno na 316 učenika prvih i četvrtih razreda srednjih škola. Samopoimanje je ispitano Skalom samopoimanja za adolescente (Harter, 1988), a potrošačka uključenost Upitnikom potrošačke uključenosti (Kapferer i Laurent, 1985). Utvrđene su razlike u povezanosti dimenzija samopoštovanja i potrošačke uključenosti kod podskupina adolescenta različitog spola, dobi i materijalnog položaja obitelji, što ukazuje na složenost veze između potrošačke uključenosti i samopoimanja adolescenata. Rezultati općenito govore u prilog tome da su adolescenti koji imaju visoko samopoštovanje sigurniji u sebe prilikom donošenja odluke o kupovini odjeće s markom, te se manje brinu ako prilikom izbora i pogriješe. Nisu utvrđene dobne razlike, a analize po spolu pokazuju kako su mladići zainteresiraniji za odjeću s markom nego djevojke. Srednjoškolcima višeg materijalnog statusa kupovina odjeće s markom pruža veće zadovoljstvo nego srednjoškolcima iz materijalno lošije stojećih obitelji. Utvrđeno je i da adolescenti različitog spola, dobi i materijalnog položaja obitelji koriste različite kriterije i navike pri kupovini odjeće.
Projekt / tema: 130-1301683-1400
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=79811
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Odjeća (ne) čini adolescenta: samopoimanje adolescenata i potrošačka uključenost u kupovinu odjeće s markom
Upisao u CROSBI: gkuterovac@ffzg.hr (gkuterovac@ffzg.hr), 9. Lip. 2009. u 10:47 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4