Odjeća (ne) čini adolescenta: samopoimanje adolescenata i potrošačka uključenost u kupovinu odjeće s markom (CROSBI ID 152567)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Justinić, Jasna ; Kuterovac Jagodić, Gordana
hrvatski
Odjeća (ne) čini adolescenta: samopoimanje adolescenata i potrošačka uključenost u kupovinu odjeće s markom
Cilj istraživanja bio je provjeriti je li stupanj uključenosti u kupovinu odjeće s robnom markom povezan s različitim aspektima samopoimanja adolescenata i njihovim socio-demografskim značajkama (spolom, dobi i materijalnim položajem njihove obitelj), te ispitati neke karakteristike potrošačkog ponašanja adolescenata pri kupovini odjeće. Istraživanje je provedeno na 316 učenika prvih i četvrtih razreda srednjih škola. Samopoimanje je ispitano Skalom samopoimanja za adolescente (Harter, 1988), a potrošačka uključenost Upitnikom potrošačke uključenosti (Kapferer i Laurent, 1985). Utvrđene su razlike u povezanosti dimenzija samopoštovanja i potrošačke uključenosti kod podskupina adolescenta različitog spola, dobi i materijalnog položaja obitelji, što ukazuje na složenost veze između potrošačke uključenosti i samopoimanja adolescenata. Rezultati općenito govore u prilog tome da su adolescenti koji imaju visoko samopoštovanje sigurniji u sebe prilikom donošenja odluke o kupovini odjeće s markom, te se manje brinu ako prilikom izbora i pogriješe. Nisu utvrđene dobne razlike, a analize po spolu pokazuju kako su mladići zainteresiraniji za odjeću s markom nego djevojke. Srednjoškolcima višeg materijalnog statusa kupovina odjeće s markom pruža veće zadovoljstvo nego srednjoškolcima iz materijalno lošije stojećih obitelji. Utvrđeno je i da adolescenti različitog spola, dobi i materijalnog položaja obitelji koriste različite kriterije i navike pri kupovini odjeće.
adolescenti; samopoimanje; potrošačka uključenost; odjeća s markom
nije evidentirano
engleski
Can you judge a book by its cover? – Adolescents' self-concept and consumer involvement in clothing brands
nije evidentirano
adolescents; self-concept; consumer involvement; clothing brands
nije evidentirano
Podaci o izdanju
19 (1/2 (105/106))
2010.
187-208
objavljeno
1330-0288