Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Medijska pismenost u vremenu globalizacije i kulturnog imperijalizma (CROSBI ID 552458)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Zgrabljić Rotar, Nada Medijska pismenost u vremenu globalizacije i kulturnog imperijalizma // 16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Psihologija, mediji, etika : knjiga sažetaka / Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka et al. (ur.). Pula: Društvo psihologa Istre, 2008. str. 66-67

Podaci o odgovornosti

Zgrabljić Rotar, Nada

hrvatski

Medijska pismenost u vremenu globalizacije i kulturnog imperijalizma

U radu se istražuje suvremeni koncept medijske pismenosti, uključenost toga koncepta u aktivnosti Vijeća Eeurope i institucija Europske unije, te zastupljenost u hrvatskoj medijskoj politici i obrazovnom sustavu. Medijsku pismenost (media literacy) inicirao je unesco 80-ih godina Deklaracijom o medijskom odgoju. Uključena je u strategiju medijskih i obrazovnih politika Europske unije, Vijeća Europe, međunarodnih institucija i civilnog društva. Cilj je proširiti znanje o medijima na cijelo građanstvo i izvan akademske zajednice te izgraditi medijski pismeno društvo koje će imati vještine i znanja za najbolje korištenje medijskih tehnologija, prepoznati rizike komercijalnog razvoja medijskog tržišta i znati zastupati svoja građanska komunikacijska prava. Rasprave o slobodi medija i slobodi izražavanja sve više mjesta ustupaju raspravama o pravima gledatelja i ograničavanju prava medija. Mediji kao sredstvo globalizacije postaju sinonim kulturnog imperijalizma s ekonomskim interesima. Konvergencijom informacijske tehnologije i klasičnih medija stvara se globalno tržište, mijenjaju se navike i ponašanja građana, ujednačavaju se potrebe, želje i kriteriji. Reklame ili prikriveno oglašavanje postaju gospodari medijskog prostora. Reklamni stručnjaci postaju važniji i bolje plaćeni od novinara. Proizvode sofisticirane sadržaje za globalnu kulturu hrane, odjeće i celebrity modela ponašanja i zabave, što je put prema krizi identiteta osoba i naroda, daleko od ideje multikulturalnosti. Iako Hrvatska razvija ideju društva znanja u kojem mediji imaju središnju ulogu, koncept medijske pismenosti nije dovoljno uključen u hrvatsku medijsku politiku i obrazovanje. Na razini medijske politike treba mijenjati zakone i način provedbe zakona. Na civilnoj građanskoj razini treba mijenjati nedovoljan kritički odnos prema lošem ukusu i štetnim sadržajima kao što su nasilje, pornografija, stereotipi, reklame i prikriveno oglašavanje roba, javnih osoba i političara. Nedostaje pravi interes za javne servise i javnu televiziju te odnos prema obrazovnoj i intelektualnoj ulozi tih medija u društvu. U obrazovnoj politici nedostaju programi medijske pismenosti za vrtiće, škole i fakultete, nedostaje nastavnika, literature. Drugi važan problem je obrazovanje odraslih za medije pri. Trebalo koristiti pozitivna iskustva i znanja međunardone zajednice jer poznavanje medija utječu na radni uspjeh i građansku kulturu.

mediji; medijska pismenost; unesco; kulturni imperijalizam; hrvatska medijska politika

nije evidentirano

engleski

Media Literacy in the Time of Globalization and Cultural Imperialization

nije evidentirano

media; media literacy; UNESCO; kultural imperialism; Croatian media policy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

66-67.

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Psihologija, mediji, etika : knjiga sažetaka

Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka ; Plavšić, Marlena

Pula: Društvo psihologa Istre

978-953-95206-2-3

Podaci o skupu

Godišnja konferencija hrvatskih psihologa (16 ; 2007)

predavanje

01.10.2008-04.10.2008

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija, Pedagogija