crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 418522

Zbornik radova

Autori: Pribanić, Ljubica
Naslov: Dijete oštećena sluha u ranoj komunikaciji
( Hearing impaired child in early communiaction )
Izvornik:
Skup: 2. kongres studenata logopedije: LogOn
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 23.-25.05.2008.
Ključne riječi: gluhoća; nagluhost; komunikacija; znakovni jezik; rani komunikacijski razvoj
( Deaf; hard of hearing; communication; sign language; early communication development )
Sažetak:
Dobro je poznato da rana dijagnostika oštećenja sluha i rana intervencija pridonosi kasnijoj boljoj jezičnoj kompetenciji gluhih i nagluhih osoba, jer je rana identifikacija, dijagnostika i intervencija preduvjet ranog poticanja komunikacijskih vještina, odnosno, govorno-jezičnih u djece oštećena sluha. To znači da roditelji djece kod koje je u prvim mjesecima života otkriveno oštećenje sluha, mogu pružiti djetetu takvu komunikacijsku podršku koja će zadovoljiti rane potrebe djeteta za komunikacijom. Ujedno, dijete oštećena sluha ima priliku početi učiti govorni jezik „ na vrijeme“ , a ako se roditelji odluče za znakovni jezik, dijete će ga usvajati kao svoj prvi prirodni jezik u komunikaciji s odraslim govornicima znakovnoga jezika. Mala djeca oštećena sluha (isto kao i čujuća) najbolje uče jezik u prirodnim situacijama s ljudima ili od ljudi koji se brinu za njih i koji ih dobro poznaju. I gluhi i čujući roditelji gluhe djece imaju prirodni „ instinkt“ kako se ponašati i kako komunicirati sa svojim djetetom. Većina tih posebnih roditeljskih ponašanja uklapa se u zadovoljavanje potreba sve djece bez obzira je li dijete gluho, nagluho ili čuje. No međutim, gluhi roditelji naglašavaju neka komunikacijska ponašanja više nego čujući roditelji u komunikaciji sa svojim gluhim djetetom. To prilagođavanje u komunikaciji posebno pomaže gluhoj/nagluhoj djeci. Kada čujući roditelji prilagode komunikaciju potrebama i preferiranim modalitetima komunikacije, gluho dijete više svraća pozornost i ranije počinje učiti jezik.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 013-0000000-2301
Izvorni jezik: hrv
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: ljpribanic@erf.hr (ljpribanic@erf.hr), 15. Lip. 2009. u 15:33 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4