Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dijete oštećena sluha u ranoj komunikaciji (CROSBI ID 552938)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Pribanić, Ljubica Dijete oštećena sluha u ranoj komunikaciji. 2008

Podaci o odgovornosti

Pribanić, Ljubica

hrvatski

Dijete oštećena sluha u ranoj komunikaciji

Dobro je poznato da rana dijagnostika oštećenja sluha i rana intervencija pridonosi kasnijoj boljoj jezičnoj kompetenciji gluhih i nagluhih osoba, jer je rana identifikacija, dijagnostika i intervencija preduvjet ranog poticanja komunikacijskih vještina, odnosno, govorno-jezičnih u djece oštećena sluha. To znači da roditelji djece kod koje je u prvim mjesecima života otkriveno oštećenje sluha, mogu pružiti djetetu takvu komunikacijsku podršku koja će zadovoljiti rane potrebe djeteta za komunikacijom. Ujedno, dijete oštećena sluha ima priliku početi učiti govorni jezik „ na vrijeme“ , a ako se roditelji odluče za znakovni jezik, dijete će ga usvajati kao svoj prvi prirodni jezik u komunikaciji s odraslim govornicima znakovnoga jezika. Mala djeca oštećena sluha (isto kao i čujuća) najbolje uče jezik u prirodnim situacijama s ljudima ili od ljudi koji se brinu za njih i koji ih dobro poznaju. I gluhi i čujući roditelji gluhe djece imaju prirodni „ instinkt“ kako se ponašati i kako komunicirati sa svojim djetetom. Većina tih posebnih roditeljskih ponašanja uklapa se u zadovoljavanje potreba sve djece bez obzira je li dijete gluho, nagluho ili čuje. No međutim, gluhi roditelji naglašavaju neka komunikacijska ponašanja više nego čujući roditelji u komunikaciji sa svojim gluhim djetetom. To prilagođavanje u komunikaciji posebno pomaže gluhoj/nagluhoj djeci. Kada čujući roditelji prilagode komunikaciju potrebama i preferiranim modalitetima komunikacije, gluho dijete više svraća pozornost i ranije počinje učiti jezik.

gluhoća; nagluhost; komunikacija; znakovni jezik; rani komunikacijski razvoj

nije evidentirano

engleski

Hearing impaired child in early communiaction

nije evidentirano

Deaf; hard of hearing; communication; sign language; early communication development

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

2. kongres studenata logopedije: LogOn

predavanje

23.05.2008-25.05.2008

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija