Pokušaj konstrukcije i preliminarne validacije upitnika fonološke svjesnosti kod predškolske djece (CROSBI ID 155761)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pavić, Maja ; Sindik, Joško
hrvatski
Pokušaj konstrukcije i preliminarne validacije upitnika fonološke svjesnosti kod predškolske djece
Glavni problem ovog istraživanja je: konstruirati i utvrditi metrijske karakteristike u pilot- verziji upitnika za procjenu fonološke svjesnosti. Utvrđena je pouzdanost te faktorska struktura upitnika te ispitana povezanost upitnika s dimenzijama razvojnih kompetencija predškolske djece, te dva upitnika spremnosti djeteta za polazak u školu. Ispitan je prigodni uzorak sve predškolske djece koja su bili školski obveznici u idućoj školskoj godini (72), iz odgojnih skupina Dječjeg vrtića « ; Trnoružica» ; u Zagrebu, primjenom Upitnika fonološke svjesnosti (UFS), Santa Barbara zdravi start upitnik za odgajatelje (SBZSZO), Ravenovim progresivnim matricama u boji te Grafičkim testom perceptivne organizacije (Bender-Santucci). Utvrđeno je da Upitnik fonološke svjesnosti (UFS) posjeduje vrlo zadovoljavajuće metrijske karakteristike, a značajno je povezan i s razvojnim kompetencijama , i s perceptivnom organizacijom, a nešto u manjoj mjeri i s neverbalnom inteligencijom. Dane su implikacije za praktični rad.
djeca; fonološka svjesnost; kompetencije; predškolski; validacija
nije evidentirano
engleski
An attempt to construct and preliminary validate the phonologic awareness questionnaire at the preschool children
nije evidentirano
children; phonologic awareness; competence; preschool; validation
nije evidentirano