Povezanost empatije i mašte odgojitelja s nekim karakteristikama ponašanja i igre predškolskog djeteta (CROSBI ID 155773)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Hicela, Ivon ; Sindik, Joško
hrvatski
Povezanost empatije i mašte odgojitelja s nekim karakteristikama ponašanja i igre predškolskog djeteta
U radu se analiziraju rezultati dijela šireg empirijskog istraživanja o utjecaju interakcije djeteta s lutkom na ponašanje i igru djece , i to onog dijela čiji je cilj ispitivanje povezanosti odgojiteljeve emocionalne empatije i mašte s prosocijalnim i agresivnim ponašanjem djece, te obilježja njihove spontane igre u dječjem vrtiću. Utvrđeno je da postoji povezanost između odgojiteljičine empatije i mašte s prosocijalnim i agresivnim ponašanjem djece, te određenim aspektima dječje spontane igre. Djeca iz odgojnih skupina, koje vode više empatične i maštovite odgojiteljice (eksperimentalna skupina), procijenjena su kao više prosocijalna, dok su kod manje empatičnih i maštovitih odgojiteljica (kontrolna skupina) djeca procijenjena kao više agresivna. Rezultati praćenja dječje spontane igre ukazuju da su kod djece koju vode više empatične i više maštovite odgojiteljice (eksperimentalna skupina odgojiteljica) zastupljenije igre mašte, posebice simboličke igre s lutkom, te praktično-radne aktivnosti, u maloj skupini ili u paru. Kod kontrolne skupine odgojiteljica, kod djece su značajno više zastupljene društvene i didaktičke igre s pravilima, te sportske igre.
emocionalna empatija; mašta; prosocijalno ponašanje; agresivno ponašanje; dječja igra
nije evidentirano
engleski
Connection between Preschol Teachers' Empatgy and Imagination and certain Characteristics of Preschol Child's Behavioe and Play
nije evidentirano
emotional empathy; imagination; prosocial behavior; aggressive behavior; children's play
nije evidentirano