Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost karakteristika temperamenta i spremnosti djece za školu (CROSBI ID 155775)

Prilog u časopisu | stručni rad

Sindik, Joško ; Basta-Frljić, Radmila Povezanost karakteristika temperamenta i spremnosti djece za školu // Magistra Iadertina, 3 (2008), 3; 147-169

Podaci o odgovornosti

Sindik, Joško ; Basta-Frljić, Radmila

hrvatski

Povezanost karakteristika temperamenta i spremnosti djece za školu

Prema Plominovom modelu temperamenta (EASI), djetetov se temperament može mjeriti na četiri dimenzije: emocionalnost, aktivnost, socijabilnost i impulzivnost. Djeci različitog temperamenta potrebno je i drugačije odgojno pristupati, pripremajući ih za polazak u školu. Zato je cilj ovog rada utvrditi relaciju između nekih karakteristika predškolske djece (koje indiciraju spremnost za polaženje osnovne škole) te karakteristika dječjeg temperamenta u djece Dječjeg vrtića "Dugo Selo" (N=66). Analiza razlika u temperamentu (EASI upitnik dječjeg temperamenta) pokazala je da je među svim analiziranim nezavisnim varijablama te interaktivnim varijablama, jedina značajna razlika u temperamentu pronađena za varijablu spol. Rezultati u Obojenim progresivnim matricama (CPM) značajno su negativno povezani jedino s dimenzijom impulzivnosti (za djevojčice i za svu djecu zajedno). Rezultati u testu Lorette Bender – Razvojni princip ocjenjivanja (LB-R) nisu značajno povezani ni s jednom dimenzijom temperamenta, a u Upitniku razvojnih problema (URP) značajno su pozitivno povezani s tri dimenzije temperamenta: impulzivnost, emocionalnost te aktivnost (za dječake i za svu djecu zajedno). U djevojčica rezultati u Upitniku razvojnih problema su značajno pozitivno povezani jedino s dimenzijom aktivnost. Rezultati mogu biti realno stanje za procijenjeni uzorak djece, međutim, oni mogu biti i posljedica specifične metaprocjene koju daju odgajatelji u specifičnim uvjetima dječjeg vrtića.

povezanost; pripremljenost; razlike; škola; temperament

nije evidentirano

engleski

Connection between Temperament Features and Readiness of Children to Attent School

nije evidentirano

connection; preparedness; differences; school; temperament

nije evidentirano

Podaci o izdanju

3 (3)

2008.

147-169

objavljeno

1846-3606

1849-0018

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija

Poveznice