crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 429312

Zbornik radova

Autori: Trajkovski Višić, Biljana; Plavec, Davor; Antonić, Davorin
Naslov: Osobitosti testiranja kardiovaskularnih funkcionalnih sposobnosti djece predškolske dobi
( Osobitosti testiranja kardiovaskularnih funkcionalnih sposobnosti djece predškolske dobi )
Izvornik: 2. Međunarodni simpozij Nove tehnologije u sportu / Izet Rađo (ur.). - Sarajevo : Fakultet sporta i tjelesnog odgoja, Univerzitet u Sarajevu , 2007. 311-313 (ISBN: 978-9958-606-34-2).
Skup: Nove tehnologije u sportu
Mjesto i datum: Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 13-15.04.2007.
Ključne riječi: puls; funkcionalne sposobnosti; djeca predškolske dobi; poligon
( heart rate; functional abilities; pre-school children; polygon )
Sažetak:
Using the Polar" heart rate monitor, a measuring of heart rate has been conducted on the sample of 15 children age 6 (7 boys and 8 girls), testing the values of the heart rate in rest (5 minutes), in running (3 minutes) and in polygon (3 minutes). Each child took all three tests. The given results were average heart rate values in rest (103) 3 min. running (188) and 3 min. polygon (195). T-test has been used to verity the differences of the heart rate values in 3 min. running and in 3 min. polygon. There were statistically significant differences found. Using the Hi-kvadrat test, the number of children that reached the submaximum and maxsimum heart rate during tests has been analysed. In the 3 min. running test 11 children reached submaximum heart rate, whereas 6 children reached maximum heart rate. In the 3 min. polygon test 14 children reached submaximum heart rate, whereas 10 children reached maximum heart rate. The given results show statistically significant diffences between the children who reached maximum heart rate and the ones that didnt. The conclusion of this research is that 3 min. polygon test is more efficient in raising the heart rate. Pre-school children are more motivated to perform the 3 min. polygon test, than the regular 3 min. running test. Meaning, the 3 min. polygon test is better to improve the functional abilities of the children
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 034-0342282-2325
Izvorni jezik: hrv
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: biljana@ufri.hr (biljana@ufri.hr), 5. Lis. 2009. u 17:19 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4