crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 429589

Zbornik radova

Autori: Sindik, Joško; Jeić, Minja
Naslov: Relacija između redoslijeda rođenja te postignuća u testovima pripremljenosti za školu i govorno- jezičnog statusa kod djece školskih obveznika
( Relation between birth order and achievement tests in preparation for school and speech-language status at preschool children )
Izvornik: Zbornik radova 13. Dana predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije “ Mirisi djetinjstva” / Visković, I., Najbauer, D., Gudelj Mravičić, A., Jukić Talaja, M., Borovac, B., Sučić, S. (ur.). - Omiš, Makarska, Dugi Rat, Brela : Dječji vrtići Županije splitsko-dalmatinske , 2007. 155-161.
Skup: 13. Dani predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije “Mirisi djetinjstva”
Mjesto i datum: Omiš, Hrvatska, 21-23.11.2007.
Ključne riječi: djeca; karakteristike; predškolski; relacija
( children; characteristics; preschool; relation )
Sažetak:
Redoslijed rođenja djeteta najčešće nije nebitan podatak u razmatranjima različitih karakteristika djece i odraslih. Pripremljenost djeteta za školu obuhvaća adekvatnu razinu razvijenosti fizičkih, motoričkih, govornih, spoznajnih, socio- emocionalnih karakteristika, kao i zahtjeva vezanih uz adekvatni stupanj samostalnosti. U ovom istraživanju školski obveznici bili su ispitani prvenstveno psihologijskim testovima, odnosno procjenama logopeda o zadovoljavajućem odnosno nezadovoljavajućem govorno-jezičnom statusu djeteta. Osnovni cilj istraživanja bio je utvrđivanje statusa djece u intelektualnim i grafomotoričkim karakteristikama, odnosno procjenama govorno-jezičnog statusa, te povezanosti tih karakteristika s redoslijedom rođenja djeteta. Ispitanici su bili školski obveznici iz odgojnih skupina Dječjeg vrtića "Trnsko" u Zagrebu, ukupno 92 ispitanika (45 dječaka i 47 djevojčica), dobi od 5.9 do 7.5 godina, neujednačeni po socio-ekonomskom statusu i drugim karakteristikama. Sva djeca su bili polaznici redovnog 10-satnog programa dječjeg vrtića. Utvrđeni su bruto-rezultati u testovima Goodenough test crtež ljudske figure, Test Lorette Bender – Razvojni princip ocjenjivanja, Ravennove progresivne matrice, te govorno-jezični status djece. Izračunate su aritmetičke sredine, standardne devijacije rezultata, te korelacije između varijabli. U odnosu na dobivene korelacije, izgleda da nema podrške pretpostavci da rezultati mogu ukazivati intelektualnu, grafomotornu superiornost prvorođenih, što se odražava i na području govora, ali i u relaciji s kronološkom dobi djece. Osnovni razlog tome može biti dob u kojoj se djela uspoređuju, tj. mogućnost da mlađa djeca brže napreduju učeći od starijih, u predškolskoj dobi, ali ne i kasnije.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: josindik@public.hr (josindik@public.hr), 7. Lis. 2009. u 11:55 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4