Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Relacija između redoslijeda rođenja te postignuća u testovima pripremljenosti za školu i govorno- jezičnog statusa kod djece školskih obveznika (CROSBI ID 555504)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo

Sindik, Joško ; Jeić, Minja Relacija između redoslijeda rođenja te postignuća u testovima pripremljenosti za školu i govorno- jezičnog statusa kod djece školskih obveznika // Zbornik radova 13. Dana predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije “ Mirisi djetinjstva” / Visković, I., Najbauer, D., Gudelj Mravičić, A., Jukić Talaja, M., Borovac, B., Sučić, S. (ur.). Omiš : Makarska : Dugi Rat : Brela: Dječji vrtići Županije splitsko-dalmatinske, 2007. str. 155-161

Podaci o odgovornosti

Sindik, Joško ; Jeić, Minja

hrvatski

Relacija između redoslijeda rođenja te postignuća u testovima pripremljenosti za školu i govorno- jezičnog statusa kod djece školskih obveznika

Redoslijed rođenja djeteta najčešće nije nebitan podatak u razmatranjima različitih karakteristika djece i odraslih. Pripremljenost djeteta za školu obuhvaća adekvatnu razinu razvijenosti fizičkih, motoričkih, govornih, spoznajnih, socio- emocionalnih karakteristika, kao i zahtjeva vezanih uz adekvatni stupanj samostalnosti. U ovom istraživanju školski obveznici bili su ispitani prvenstveno psihologijskim testovima, odnosno procjenama logopeda o zadovoljavajućem odnosno nezadovoljavajućem govorno-jezičnom statusu djeteta. Osnovni cilj istraživanja bio je utvrđivanje statusa djece u intelektualnim i grafomotoričkim karakteristikama, odnosno procjenama govorno-jezičnog statusa, te povezanosti tih karakteristika s redoslijedom rođenja djeteta. Ispitanici su bili školski obveznici iz odgojnih skupina Dječjeg vrtića "Trnsko" u Zagrebu, ukupno 92 ispitanika (45 dječaka i 47 djevojčica), dobi od 5.9 do 7.5 godina, neujednačeni po socio-ekonomskom statusu i drugim karakteristikama. Sva djeca su bili polaznici redovnog 10-satnog programa dječjeg vrtića. Utvrđeni su bruto-rezultati u testovima Goodenough test crtež ljudske figure, Test Lorette Bender – Razvojni princip ocjenjivanja, Ravennove progresivne matrice, te govorno-jezični status djece. Izračunate su aritmetičke sredine, standardne devijacije rezultata, te korelacije između varijabli. U odnosu na dobivene korelacije, izgleda da nema podrške pretpostavci da rezultati mogu ukazivati intelektualnu, grafomotornu superiornost prvorođenih, što se odražava i na području govora, ali i u relaciji s kronološkom dobi djece. Osnovni razlog tome može biti dob u kojoj se djela uspoređuju, tj. mogućnost da mlađa djeca brže napreduju učeći od starijih, u predškolskoj dobi, ali ne i kasnije.

djeca; karakteristike; predškolski; relacija

nije evidentirano

engleski

Relation between birth order and achievement tests in preparation for school and speech-language status at preschool children

nije evidentirano

children; characteristics; preschool; relation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

155-161.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova 13. Dana predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije “ Mirisi djetinjstva”

Visković, I., Najbauer, D., Gudelj Mravičić, A., Jukić Talaja, M., Borovac, B., Sučić, S.

Omiš : Makarska : Dugi Rat : Brela: Dječji vrtići Županije splitsko-dalmatinske

Podaci o skupu

13. Dani predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije “Mirisi djetinjstva”

predavanje

21.11.2007-23.11.2007

Omiš, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




Psihologija