crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 430064

Časopis

Autori: Maričić, Jelena
Naslov: Teorije i istraživanja predrasuda u dječjoj dobi
( Theories and Research of Prejudice in Young Children )
Izvornik: Psihologijske teme (1332-0742) 18 (2009), 1; 137-157
Vrsta rada: pregledni rad
Ključne riječi: predrasude; dječje predrasude; kognitivistička objašnjenja predrasuda; razvojna teorija socijalnoga identiteta
( prejudice; children's prejudice; cognivistic explanation of prejudice; developmental theory of social identity )
Sažetak:
U radu se daje pregled psiholoških spoznaja o razvoju predrasuda u dječjoj dobi pri čemu se kao dva najčešća pristupa ističu socijalno-kognitivna teorija razvoja predrasuda te razvojna teorija socijalnoga identiteta. Dok se prva u većoj mjeri oslanja na kognitivne aspekte razvoja, potonja naglašava da do predrasuda dolazi samo ako postoji snažno poistovjećivanje djeteta s vlastitom socijalnom grupom, ako su u njegovoj grupi prisutne predrasude ili ako postoji snažno natjecanje, odnosno sukob između vlastite i vanjske grupe. Budući da su teorije o razvoju predrasuda u dječjoj dobi relativno malobrojne, pa i nedostatne za objašnjenje različitih tipova dječjih predrasuda u ovom se području koriste i različiti teorijski pristupi predrasudama odraslih koji se onda nastoje prilagoditi dječjoj dobi. Od različitih pristupa (temeljeni na ličnosti, kognitivistički i socio-kognitivistički, socijalno-psihološki te evolucijski) detaljnije se obrađuju i komentiraju socijalno-psihološki pristupi. Pri primjeni navedenih pristupa za objašnjenje predrasuda u dječjoj dobi naglašava se nužnost uvažavanja specifičnosti dječjega razvoja kao što su dječja potreba za pojednostavljivanjem, nemogućnost apstraktnoga mišljenja te manja mogućnost suprotstavljanja socijalnim utjecajima. Potrebna su daljnja istraživanja kako bi se bolje objasnili različiti tipovi predrasuda u dječjoj dobi.
Projekt / tema: 194-1941533-1514
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Teorije i istraživanja predrasuda u dječjoj dobi
Upisao u CROSBI: jmaricic@pilar.hr (jmaricic@pilar.hr), 12. Lis. 2009. u 13:18 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4