crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 430112

Zbornik radova

Autori: Pejčić, Aleksandra; Trajkovski Višić, Biljana; Lončarić, Ingrid
Naslov: Objektivni pokazatelji antropološkog statusa djece preduvjet kvalitetnog programiranja
( Objective indicators of the anthropological status of children: a precondition to well-designed programming )
Izvornik: Interdisciplinarni pristup učenju put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta / Vujičić, Lidija ; Duh, Matjaž (ur.). - Rijeka : Učiteljski fakultet u Rijeci, Pedagoški fakultet u Mariboru , 2009. 177-186 (ISBN: 978-953-7070-20-5).
Skup: Interdisciplinarni pristup učenju put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 12-14.10. 2009.
Ključne riječi: morfološke karakteristike; motoričke sposobnosti; predškolski uzrast; dječaci i djevojčice; programiranje
( morphological characteristics; motor abilities; pre-school age; boys and girls; programming )
Sažetak:
Na uzorku od 20 ispitanika starih 6 godina ± ; 6 mjeseci ( 11 dječaka i 9 djevojčica ) dječjeg vrtića « ; Zlatna ribica» ; iz Kostrene, bio je primijenjen sustav baterije mjernih instrumenata od ukupno 13 varijabli ( 4 morfološke i 9 motoričkih), s ciljem utvrđivanja razine antropoloških obilježja radi optimalnog programiranja, odnosno optimalnog prilagođavanja zadataka, sadržaja, volumena opterećenja i metoda rada autentičnim potrebama mjerenih ispitanika. Podaci su dobiveni primjenom osnovnih statističkih parametara ( AS, SD, ) skupina po spolu i uspoređeni su s vrijednostima za taj uzrast u Primorsko-goranskoj županiji. Temeljem analize izračunatih rezultata u morfološkim varijablama može se zaključiti da su i djevojčice i dječaci skladno građeni i da nemaju izrazitije količine masti u tijelu. U prostoru motoričkih sposobnosti analiza dobivenih rezultata ukazuje kod djevojčica na nešto nižu razinu statičke snage ruku i ramenog pojasa (VIS), fleksibilnost ramenog pojasa (RUKE) i fleksibilnost trupa i zadnje lože nogu (SJED), dok je kod dječaka niža razina sposobnosti izražena u testu fleksibilnosti trupa i zadnje lože nogu (SJED) , statičke snage ruku i ramenog pojasa (VIS) i u testu koordinacije u ritmu (ŠK). U cilju kvalitetnog programiranja kinezioloških aktivnosti odnosno odabira optimalnih sadržaja i volumena rada za dječake i djevojčice izračunate su Z-vrijednosti koje upućuju na prioritete u odabiru kinezioloških sadržaja, a T-test primijenjen je s ciljem utvrđivanja razlika između dječaka i djevojčica. Djevojčice i dječaci se ne razlikuju statistički značajno u mjerenim varijablama te se srodnim kineziološkim sadržajima i kod dječaka i kod djevojčica može utjecati na povećanje razine određenih motoričkih sposobnosti. Na osnovi dobivenih podataka varijabli u motoričkom prostoru osobitu pozornost treba u radu s djevojčicama posvetiti razvoju statičke snage ruku i ramenog pojasa i fleksibilnost ramenog pojasa, a kod dječaka vježbama fleksibilnosti trupa i zadnje lože nogu, statičkoj snazi ruku i ramenog pojasa.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 034-0342282-2325
Izvorni jezik: hrv
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: biljana@ufri.hr (biljana@ufri.hr), 12. Lis. 2009. u 15:00 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4