Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dimenzije samopoimanja djece u odnosu na opaženu socijalnu podršku iz različitih izvora (CROSBI ID 87110)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Brajša-Žganec, Andreja ; Raboteg-Šarić, Zora ; Franc, Renata Dimenzije samopoimanja djece u odnosu na opaženu socijalnu podršku iz različitih izvora // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 9 (2000), 6; 897-912-x

Podaci o odgovornosti

Brajša-Žganec, Andreja ; Raboteg-Šarić, Zora ; Franc, Renata

hrvatski

Dimenzije samopoimanja djece u odnosu na opaženu socijalnu podršku iz različitih izvora

U radu se ispituju različiti aspekti samopoimanja dječaka i djevojčica u ranoj adolescentskoj dobi. Glavni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi kakav je odnos između opažene socijalne podrške iz različitih izvora (roditelji, učitelji, prijatelji, učenici) i općeg samopoštovanja te različitih dimenzija slike o sebi (školske sposobnosti, socijalna prihvaćenost, sportske sposobnosti, tjelesni izgled, ponašanje). Istraživanje je provedeno na uzorku od 340 učenika šestih i sedmih razreda osnovne škole. Primijenjene su adaptirane verzije skala za mjerenje različitih dimenzija samopoimanja i socijalne podrške koje je razvila S. Harter (1985). Na skalama samopoimanja dječaci pokazuju značajno veće opće samopoštovanje i ocjenjuju boljim svoj tjelesni izgled i školske sposobnosti. Djevojčice procjenjuju da dobivaju više socijalne podrške od roditelja i prijatelja nego li dječaci. Provedene su odvojene hijerarhijske regresijske analize rezultata za uzorak dječaka i djevojčica s dimenzijama samopoimanja i općeg samopoštovanja kao kriterijskim varijablama i različitim izvorima percipirane socijalne podrške kao prediktorskim varijablama. Rezultati pokazuju da percipirana socijalna podrška od učenika i/ili prijatelja značajno doprinosi pozitivnijoj slici o sebi na svim ispitivanim dimenzijama. Roditeljska podrška značajni je prediktor većeg općeg samopoštovanja, dok podrška od učitelja značajno doprinosi pozitivnijoj slici o vlastitom ponašanju. Nalazi ovog istraživanja također ukazuju na to da je podrška od odraslih (roditelja i učitelja) više važna za razvoj samopoimanja djevojčica. U raspravi se dobiveni rezultati analiziraju u odnosu na različite obrasce socijalizacije za dječake i djevojčice.

samopoimanje; socijalna podrška; spolne razlike

nije evidentirano

engleski

The Dimensions of Children’s Self-Conceptions in Relation to Perceived Social Support from Different Sources

nije evidentirano

self-concept; social support; gender differences

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9 (6)

2000.

897-912-x

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Sociologija, Psihologija

Indeksiranost