crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 431491

Časopis

Autori: Telarović, Srđana; Telarović, Siniša; Begić, Dražen
Naslov: Fatalni maligni neuroleptički sindrom u kombiniranoj primjeni flufenazina i klozapina
( Fatal neuroleptic malignant syndrome on fluphenazine and clozapine combination )
Izvornik: Socijalna psihijatrija (0303-7908) 37 (2009), 3; 150-154
Vrsta rada: Prikaz bolesnika
Ključne riječi: maligni neuroleptički sindrom; klozapin; flufenazin; kreatinin fosfokinaza
( neuroleptic malignant syndrome; clozapine; fluphenazine; creatinine phosphokinase )
Sažetak:
Maligni neuroleptički sindrom (MNS) karakteriziran je ekstremnim rigiditetom muskulature, povišenjem vrijednosti serumske fosfokinaze (CPK) te febrilitetom uz česte upalne infiltrate pluća i visokom stopom mortaliteta. Najčešće je uvjetovan neuroleptičkom terapijom. Prikazan je slučaj 34-godišnjeg bolesnika s primarnom dijagnozom shizofrenije (SCH) trajanja devet godina, koji je tijekom 16-hospitalizacije razvio MNS sa smrtnim ishodom. U ranijem tijeku bolesnik je liječen atipičnim neuroleptikom klozapinom uz periodičku primjenu standardnog neuroleptika u depot obliku. Treći dan nakon dodatka peroralnog pripravka standardnog neuroleptika flufenazina bolesnik razvija MNS. Klinički je registriran generalizirani rigiditet, febrilitet, profuzno znojenje, tahikardija i znaci bronhopneumonije desno. U dva navrata učinjenim rentgenogramima pluća nije verificirano radioloških znakova patološkog supstrata. Laboratorijskom obradom prikazano je povišenje vrijednosti CPK. Tijekom prethodne dvoje hospitalizacije zabilježene su također povišene vrijednosti CPK, bez znakova MNS. Unatoč poduzetim mjerama liječenja uz suradnju liječničkog konzilija i svu raspoloživu terapiju (promptno isključenje neuroleptika, bromokriptin, miorelaksansi, intenzivna skrb), te kontinuiranu konzultaciju s ekspertima struke, nakon dvanaest dana došlo je do letalnog ishoda. Postmortalno učinjenom patološkom obradom utvrđen je vrlo impresivni obostrani hemoragijski pneumonički infiltrat kao inicijalnio uzrok smrti. Iako rijetka komplikacija terapije neurolepticima i drugim lijekovima, MNS unatoč adekvatno provedenoj dostupnoj terapiji, ciljanim i simptomatskim mjerama liječenja uz intenzivnu skrb, na žalost često završava fatalno. Stoga MNS zahtjeva permanentna isteaživanja, među ostalim i genska, ranu dijagnozu, adekvatnu terapiju, razmjenu kliničkih iskustava i što je posebice značajno - racionalnu oprabu antipsihotika.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Kliničke medicinske znanosti
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Fatalni maligni neuroleptički sindrom u kombiniranoj primjeni flufenazina i klozapina
Upisao u CROSBI: dbegic@mef.hr (dbegic@mef.hr), 23. Lis. 2009. u 18:12 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4