crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 431871

Zbornik radova

Autori: Špelić, Aldo; Zulliani, Đeni; KrizmanIć, Morena
Naslov: Socijalizacija učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama
( Socialization of children with special needs in classroom envioroment )
Izvornik: Monografija 'Škola po mjeri' / Vladimir Kadum (ur.). - Pula : Sveučilište J. Dobrila u Puli , 2009. 175-196 (ISBN: 978-953-7498-24-5).
Skup: Dani Mate Demarina
Mjesto i datum: Medulin, 24.-25, 04.2009.
Ključne riječi: djeca s posebnim potrebama; socijalizacija; empatija; prosocijalnost
( children with special needs; socialization; empathy; pro-sociality )
Sažetak:
Uključivanje djece s posebnim potrebama u redovne školske ustanove sve više je prisutno u našem društvu što određuje naš interes za istraživanje procesa socijalizacije te djece u njihovim razrednim sredinama. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati (1) uspješnost socijalizacije djece s posebnim potrebama u njihovim razrednim sredinama tijekom početnog osnovnoškolskog obrazovanja i (2) ulogu razine prosocijalnog ponašanja i empatije ostalih učenika u toj socijalizaciji. U istraživanje su uključena jedan treći i tri četvrta razreda osnovnih škola u kojima su bili uključeni učenici s posebnim potrebama. Ukupni uzorak su sačinjavala četiri učenika s posebnim potrebama i ostali učenici (N=60). Dobiveni rezultati ukazuju na lošu socijalizaciju učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama. Sva četiri učenika predstavljaju u svojim razredima 'zvijezde odbijanja'. Analizom pojedinih slučaja dobiven je uvid o različitim modelima razrješavanja problema socijalizacije. U ispitivanju problema socijalnog neprihvaćanja učenika s posebnim potrebama dobiveni rezultati pokazuju da prosocijalnost ostalih učenika u njihovim razrednim okruženjima ne predstavlja značajnu varijablu. Empatija briga se pokazala značajnom varijablom, odnosno učenici koji odbijaju odnos s učenicima s posebnim potrebama pokazuju značajno nižu razinu empatijske brige u odnosu na ostale.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija,Pedagogija
URL Internet adrese: https://www.researchgate.net/publication/257366549_SOCIJALIZACIJA_UENIKA_S_POSEBNIM_POTREBAMA_U_RAZREDNIM_SREDINAMA?ev=prf_pub
Upisao u CROSBI: aspelic@unipu.hr (aspelic@unipu.hr), 27. Lis. 2009. u 21:48 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4