Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socijalizacija učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama (CROSBI ID 556083)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Špelić, Aldo ; Zulliani, Đeni ; KrizmanIć, Morena Socijalizacija učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama // Monografija 'Škola po mjeri' / Vladimir Kadum (ur.). Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2009. str. 175-196

Podaci o odgovornosti

Špelić, Aldo ; Zulliani, Đeni ; KrizmanIć, Morena

hrvatski

Socijalizacija učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama

Uključivanje djece s posebnim potrebama u redovne školske ustanove sve više je prisutno u našem društvu što određuje naš interes za istraživanje procesa socijalizacije te djece u njihovim razrednim sredinama. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati (1) uspješnost socijalizacije djece s posebnim potrebama u njihovim razrednim sredinama tijekom početnog osnovnoškolskog obrazovanja i (2) ulogu razine prosocijalnog ponašanja i empatije ostalih učenika u toj socijalizaciji. U istraživanje su uključena jedan treći i tri četvrta razreda osnovnih škola u kojima su bili uključeni učenici s posebnim potrebama. Ukupni uzorak su sačinjavala četiri učenika s posebnim potrebama i ostali učenici (N=60). Dobiveni rezultati ukazuju na lošu socijalizaciju učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama. Sva četiri učenika predstavljaju u svojim razredima 'zvijezde odbijanja'. Analizom pojedinih slučaja dobiven je uvid o različitim modelima razrješavanja problema socijalizacije. U ispitivanju problema socijalnog neprihvaćanja učenika s posebnim potrebama dobiveni rezultati pokazuju da prosocijalnost ostalih učenika u njihovim razrednim okruženjima ne predstavlja značajnu varijablu. Empatija briga se pokazala značajnom varijablom, odnosno učenici koji odbijaju odnos s učenicima s posebnim potrebama pokazuju značajno nižu razinu empatijske brige u odnosu na ostale.

djeca s posebnim potrebama; socijalizacija; empatija; prosocijalnost

nije evidentirano

engleski

Socialization of children with special needs in classroom envioroment

nije evidentirano

children with special needs; socialization; empathy; pro-sociality

nije evidentirano

Podaci o prilogu

175-196.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Monografija 'Škola po mjeri'

Vladimir Kadum

Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

978-953-7498-24-5

Podaci o skupu

Dani Mate Demarina

predavanje

24.04.2009-25.04.2009

Medulin, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija, Psihologija, Pedagogija