Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odrednice uspješnosti osnovnih škola u Republici Hrvatskoj: rezultati empirijske provjere (CROSBI ID 156375)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Burušić, Josip ; Babarović, Toni ; Šakić Marija Odrednice uspješnosti osnovnih škola u Republici Hrvatskoj: rezultati empirijske provjere // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 18 (2009), 4-5; 605-624

Podaci o odgovornosti

Burušić, Josip ; Babarović, Toni ; Šakić Marija

hrvatski

Odrednice uspješnosti osnovnih škola u Republici Hrvatskoj: rezultati empirijske provjere

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati mogućnost objašnjenja uspješnosti osnovnih škola na temelju niza obilježja škola te utvrditi najbolje odrednice uspješnosti škola. U istraživanju su sudjelovale 844 redovne osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Ispitano je ukupno 94 428 učenika četvrtog i osmog razreda. Učenici četvrtog razreda rješavali su objektivne ispite znanja iz Hrvatskog jezika, Matematike, Prirode i društva, integracije nastavnih sadržaja i prvog stranog jezika u redovnoj nastavi, a učenici osmog razreda ispite iz Biologije, Fizike, Kemije, Geografije, Povijesti, integracije nastavnih sadržaja iz prirodoslovlja i društveno-prirodoslovne skupine predmeta te Hrvatskog jezika i prvog stranog jezika u redovnoj nastavi. Provedene su hijerarhijske regresijske analize u kojima su kriteriji bili prosječno postignuće škola u razrednoj i predmetnoj nastavi, a prediktori različite skupine obilježja škola, koje su uključivale veličinu škole, njezina statusna obilježja, obilježja rukovođenja, obilježja i uvijete programa i nastave te pokazatelje školske klime. Rezultati pokazuju kako se uspješnost škola na završetku razredne i predmetne nastave može objasniti promatranim obilježjima, pri čemu je mogućnost objašnjenja znatno veća u razrednoj nastavi. Većina obilježja koja se odnose na pojedina statusna obilježja škole, programa i nastave pridonose objašnjenju uspješnosti, pri čemu najveću prediktivnu snagu imaju obilježja povezana s temeljnim administrativno-statusnim odrednicama rada škole. U radu se razmatraju implikacije dobivenih nalaza u kontekstu objašnjenja i poboljšanja uspješnosti škola u ostvarenju obrazovnih ishoda.

uspješnost škola; vanjsko vrednovanje; osnovna škola

nije evidentirano

engleski

Determinants of school effectiveness in primary schools in the Republic of Croatia: Results of empirical investigation

nije evidentirano

school effectiveness; external evaluation; primary school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

18 (4-5)

2009.

605-624

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija

Indeksiranost