Odrednice uspješnosti osnovnih škola u Republici Hrvatskoj: rezultati empirijske provjere (CROSBI ID 156375)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Burušić, Josip ; Babarović, Toni ; Šakić Marija
hrvatski
Odrednice uspješnosti osnovnih škola u Republici Hrvatskoj: rezultati empirijske provjere
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati mogućnost objašnjenja uspješnosti osnovnih škola na temelju niza obilježja škola te utvrditi najbolje odrednice uspješnosti škola. U istraživanju su sudjelovale 844 redovne osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Ispitano je ukupno 94 428 učenika četvrtog i osmog razreda. Učenici četvrtog razreda rješavali su objektivne ispite znanja iz Hrvatskog jezika, Matematike, Prirode i društva, integracije nastavnih sadržaja i prvog stranog jezika u redovnoj nastavi, a učenici osmog razreda ispite iz Biologije, Fizike, Kemije, Geografije, Povijesti, integracije nastavnih sadržaja iz prirodoslovlja i društveno-prirodoslovne skupine predmeta te Hrvatskog jezika i prvog stranog jezika u redovnoj nastavi. Provedene su hijerarhijske regresijske analize u kojima su kriteriji bili prosječno postignuće škola u razrednoj i predmetnoj nastavi, a prediktori različite skupine obilježja škola, koje su uključivale veličinu škole, njezina statusna obilježja, obilježja rukovođenja, obilježja i uvijete programa i nastave te pokazatelje školske klime. Rezultati pokazuju kako se uspješnost škola na završetku razredne i predmetne nastave može objasniti promatranim obilježjima, pri čemu je mogućnost objašnjenja znatno veća u razrednoj nastavi. Većina obilježja koja se odnose na pojedina statusna obilježja škole, programa i nastave pridonose objašnjenju uspješnosti, pri čemu najveću prediktivnu snagu imaju obilježja povezana s temeljnim administrativno-statusnim odrednicama rada škole. U radu se razmatraju implikacije dobivenih nalaza u kontekstu objašnjenja i poboljšanja uspješnosti škola u ostvarenju obrazovnih ishoda.
uspješnost škola; vanjsko vrednovanje; osnovna škola
nije evidentirano
engleski
Determinants of school effectiveness in primary schools in the Republic of Croatia: Results of empirical investigation
nije evidentirano
school effectiveness; external evaluation; primary school
nije evidentirano
Podaci o izdanju
18 (4-5)
2009.
605-624
objavljeno
1330-0288