crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 432952

Časopis

Autori: Burušić, Josip; Babarović, Toni; Šakić Marija
Naslov: Odrednice uspješnosti osnovnih škola u Republici Hrvatskoj: rezultati empirijske provjere
( Determinants of school effectiveness in primary schools in the Republic of Croatia: Results of empirical investigation )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 18 (2009), 4-5; 605-624
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: uspješnost škola; vanjsko vrednovanje; osnovna škola
( school effectiveness; external evaluation; primary school )
Sažetak:
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati mogućnost objašnjenja uspješnosti osnovnih škola na temelju niza obilježja škola te utvrditi najbolje odrednice uspješnosti škola. U istraživanju su sudjelovale 844 redovne osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Ispitano je ukupno 94 428 učenika četvrtog i osmog razreda. Učenici četvrtog razreda rješavali su objektivne ispite znanja iz Hrvatskog jezika, Matematike, Prirode i društva, integracije nastavnih sadržaja i prvog stranog jezika u redovnoj nastavi, a učenici osmog razreda ispite iz Biologije, Fizike, Kemije, Geografije, Povijesti, integracije nastavnih sadržaja iz prirodoslovlja i društveno-prirodoslovne skupine predmeta te Hrvatskog jezika i prvog stranog jezika u redovnoj nastavi. Provedene su hijerarhijske regresijske analize u kojima su kriteriji bili prosječno postignuće škola u razrednoj i predmetnoj nastavi, a prediktori različite skupine obilježja škola, koje su uključivale veličinu škole, njezina statusna obilježja, obilježja rukovođenja, obilježja i uvijete programa i nastave te pokazatelje školske klime. Rezultati pokazuju kako se uspješnost škola na završetku razredne i predmetne nastave može objasniti promatranim obilježjima, pri čemu je mogućnost objašnjenja znatno veća u razrednoj nastavi. Većina obilježja koja se odnose na pojedina statusna obilježja škole, programa i nastave pridonose objašnjenju uspješnosti, pri čemu najveću prediktivnu snagu imaju obilježja povezana s temeljnim administrativno-statusnim odrednicama rada škole. U radu se razmatraju implikacije dobivenih nalaza u kontekstu objašnjenja i poboljšanja uspješnosti škola u ostvarenju obrazovnih ishoda.
Projekt / tema: 194-1941558-1527, 194-1941558-1555, 194-1941533-1518
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Puni text rada: 432952.01burusic.pdf (tekst priložen 5. Stu. 2009. u 13:40 sati)
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Odrednice uspješnosti osnovnih škola u Republici Hrvatskoj: rezultati empirijske provjere
Upisao u CROSBI: josip@pilar.hr (josip@pilar.hr), 5. Stu. 2009. u 13:40 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4