crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 432955

Časopis

Autori: Babarović, Toni; Burušić, Josip; Šakić, Marija
Naslov: Uspješnost predviđanja obrazovnih postignuća učenika osnovnih škola Republike Hrvatske
( Prediction of educational achievements of primary schools pupils in the Republic of Croatia )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 18 (2009), 4-5; 673-695
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: obrazovna postignuća; vanjsko vrednovanje obrazovanja; osnovnoškolski uzrast
( school achievement; external evaluation of education; primary schools )
Sažetak:
U istraživanju se nastojalo utvrditi u kojoj se mjeri na temelju niza obilježja učenika, njegove okoline, učitelja, nastavnog procesa, škole i ravnatelja može predvidjeti obrazovno postignuće učenika na kraju osnovnoškolskog obrazovanja. Ispitan je 44801 učenik osmih razreda iz 842 redovite osnovne škole. Obrazovno postignuće učenika mjereno je objektivnim ispitima znanja iz školskih predmeta Hrvatski jezik, Engleski jezik, Biologija, Fizika, Kemija, Geografija i Povijest i iskazano za svaki predmet zasebno. U analizi rezultata provedene su multiple regresijske analize u kojima su kriteriji bili rezultati učenika na ispitima znanja, a prediktorski skup činila su različita obilježja učenika, učitelja i nastave te škole i ravnatelja. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazuju da se na temelju obilježja učenika može objasniti od 5, 3 do 15, 9% varijance obrazovnih ishoda iz pojedinih predmeta, dok obilježja učitelja i nastave objašnjavaju dodatnih 0, 2 do 1, 1%, a obilježja škole i ravnatelja 0, 2 do 0, 8% ukupne varijance. Na razini obilježja učenika značajnim prediktorima pokazali su se spol učenika, obrazovanje roditelja te struktura obitelji u kojoj učenik živi. Na razini obilježja učitelja i nastave značajni prediktori su spol i zvanje učitelja te kontinuitet predavanja istog učitelja, a na razini obilježja škole i ravnatelja veličina, osnivač i stručna ekipiranost škole te staž ravnatelja. U radu se razmatraju pitanja mjerenja i iskazivanja obrazovnih postignuća učenika u kontekstu spoznaja ovog istraživanja.
Projekt / tema: 194-1941533-1518, 194-1941558-1555, 194-1941558-1527
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Puni text rada: 432955.04babarovic.pdf (tekst priložen 5. Stu. 2009. u 13:49 sati)
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Uspješnost predviđanja obrazovnih postignuća učenika osnovnih škola Republike Hrvatske
Upisao u CROSBI: josip@pilar.hr (josip@pilar.hr), 5. Stu. 2009. u 13:49 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4