Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uspješnost predviđanja obrazovnih postignuća učenika osnovnih škola Republike Hrvatske (CROSBI ID 156377)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Babarović, Toni ; Burušić, Josip ; Šakić, Marija Uspješnost predviđanja obrazovnih postignuća učenika osnovnih škola Republike Hrvatske // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 18 (2009), 4-5; 673-695

Podaci o odgovornosti

Babarović, Toni ; Burušić, Josip ; Šakić, Marija

hrvatski

Uspješnost predviđanja obrazovnih postignuća učenika osnovnih škola Republike Hrvatske

U istraživanju se nastojalo utvrditi u kojoj se mjeri na temelju niza obilježja učenika, njegove okoline, učitelja, nastavnog procesa, škole i ravnatelja može predvidjeti obrazovno postignuće učenika na kraju osnovnoškolskog obrazovanja. Ispitan je 44801 učenik osmih razreda iz 842 redovite osnovne škole. Obrazovno postignuće učenika mjereno je objektivnim ispitima znanja iz školskih predmeta Hrvatski jezik, Engleski jezik, Biologija, Fizika, Kemija, Geografija i Povijest i iskazano za svaki predmet zasebno. U analizi rezultata provedene su multiple regresijske analize u kojima su kriteriji bili rezultati učenika na ispitima znanja, a prediktorski skup činila su različita obilježja učenika, učitelja i nastave te škole i ravnatelja. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazuju da se na temelju obilježja učenika može objasniti od 5, 3 do 15, 9% varijance obrazovnih ishoda iz pojedinih predmeta, dok obilježja učitelja i nastave objašnjavaju dodatnih 0, 2 do 1, 1%, a obilježja škole i ravnatelja 0, 2 do 0, 8% ukupne varijance. Na razini obilježja učenika značajnim prediktorima pokazali su se spol učenika, obrazovanje roditelja te struktura obitelji u kojoj učenik živi. Na razini obilježja učitelja i nastave značajni prediktori su spol i zvanje učitelja te kontinuitet predavanja istog učitelja, a na razini obilježja škole i ravnatelja veličina, osnivač i stručna ekipiranost škole te staž ravnatelja. U radu se razmatraju pitanja mjerenja i iskazivanja obrazovnih postignuća učenika u kontekstu spoznaja ovog istraživanja.

obrazovna postignuća; vanjsko vrednovanje obrazovanja; osnovnoškolski uzrast

nije evidentirano

engleski

Prediction of educational achievements of primary schools pupils in the Republic of Croatia

nije evidentirano

school achievement; external evaluation of education; primary schools

nije evidentirano

Podaci o izdanju

18 (4-5)

2009.

673-695

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija

Indeksiranost