Utječe li produljenje obveznoga školovanja na smanjenje stope ranoga prekidanja školovanja? (CROSBI ID 156401)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Milas, Goran ; Ferić, Ivana
hrvatski
Utječe li produljenje obveznoga školovanja na smanjenje stope ranoga prekidanja školovanja?
U radu su analizirani statistički podaci o raznim obilježjima obrazovnih sustava i obrazovne učinkovitosti na uzorku 33 europske države u sastavu EU-a ili u procesu pridruživanja s ciljem procjene učinaka produljenja obveznoga školovanja na stopu ranoga prekidanja školovanja. Regresijskom se analizom nastojalo utvrditi je li broj godina obveznoga školovanja relevantan prediktor stope odustajanja od školovanja i očekivanoga trajanja školovanja, dok je kvazieksperimentalna metodologija primijenjena kako bi se procijenili učinci produljenja obveznog obrazovanja na smanjenje stope odustajanja od školovanja. Kako su pokazale regresijske analize, trajanje obveznoga školovanja nije, uz parcijalizaciju drugih relevantnih varijabli, znatnije korelirano sa stopom ranoga prekidanja školovanja. Kvazieksperimentalni pristup analizi produljenja obveznoga školovanja ne govori u prilog učinkovitosti takve vrste intervencije. Uočeno smanjenje stope odustajanja od školovanja razložnije je pripisati dugoročnom trendu ili slučajnim vremenskim kolebanjima nego samoj intervenciji. Ipak, postojeći podaci ne mogu opravdati ni konačan zaključak o neučinkovitosti uvođenja produljenja obveznoga školovanja zbog nemogućnosti praćenja dugoročnih nego samo neposrednih učinaka.
rano prekidanje školovanja; trajanje obveznoga školovanja; produljenje obveznoga školovanja
nije evidentirano
engleski
Is extended compulsory education effective in reducing the dropout rates?
nije evidentirano
school dropout; duration of compulsory education; extended compulsory education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
18 (4-5)
2009.
649-671
objavljeno
1330-0288