crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 433195

Časopis

Autori: Žebec, Mislav Stjepan; Šakić, Marija; Kotrla Topić, Marina
Naslov: Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha u učenika nižih razreda osnove škole
( Analysis of the Relationship between Speed of Information Processing, Reading Comprehension and School Achievement in Lower Grades of Primary School )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 18 (2009), 4-5; 763-784
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: brzina obradbe podataka; razumijevanje pročitanog; školski uspjeh
( speed of information processing; reading comprehension; school achievement )
Sažetak:
Cilj istraživanja je sustavna analiza odnosa brzine obrade podataka (BOP), razumijevanja pročitanog i školskog postignuća iz triju nastavnih predmeta u učenika nižih razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovao 2101 učenik iz 98 osnovnih škola u Hrvatskoj. Učenici su rješavali Test zamjenjivanja znakova (BOP), Test razumijevanja pročitanog i testove znanja iz Hrvatskog jezika, Matematike te Prirode i društva. Rezultati pokazuju da su BOP, razumijevanje pročitanog i školsko postignuće umjereno pozitivno povezani, pri čemu su najmanje korelacije BOP-a s razumijevanjem pročitanog, a najveće znanja Prirode i društva s BOP-om i razumijevanjem pročitanog. Dodatno je potvrđeno da se te povezanosti ne mijenjaju s uzrastom. Regresijske analize u kojima su kriteriji rezultati u testovima znanja, a prediktori BOP i razumijevanje pročitanog, pokazuju da je pomoću samo jedne osnovne kognitivne sposobnosti i vještine moguće predvidjeti od 12, 6 do 28% varijance školskog postignuća. Dodatne usporedbe koeficijenata multiple korelacije i β-pondera pokazale su da BOP i razumijevanje pročitanog jednako uspješno predviđaju postignuće na svim promatranim uzrastima i testovima znanja. Važnost pojedinog prediktora uglavnom se ne mijenja sa školskim uzrastom, a BOP i razumijevanje pročitanog jednako su dobri prediktori znanja iz različitih predmeta. Rezultati su analizirani u okviru modela čitanja i kognitivnih sposobnosti te su razmotrene praktične implikacije za razvoj obrazovnog sustava.
Projekt / tema: 194-1941558-1527, 194-1941558-1530
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha u učenika nižih razreda osnove škole
Upisao u CROSBI: zebec@pilar.hr (zebec@pilar.hr), 9. Stu. 2009. u 07:20 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4