Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha u učenika nižih razreda osnove škole (CROSBI ID 156422)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Žebec, Mislav Stjepan ; Šakić, Marija ; Kotrla Topić, Marina Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha u učenika nižih razreda osnove škole // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 18 (2009), 4-5; 763-784

Podaci o odgovornosti

Žebec, Mislav Stjepan ; Šakić, Marija ; Kotrla Topić, Marina

hrvatski

Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha u učenika nižih razreda osnove škole

Cilj istraživanja je sustavna analiza odnosa brzine obrade podataka (BOP), razumijevanja pročitanog i školskog postignuća iz triju nastavnih predmeta u učenika nižih razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovao 2101 učenik iz 98 osnovnih škola u Hrvatskoj. Učenici su rješavali Test zamjenjivanja znakova (BOP), Test razumijevanja pročitanog i testove znanja iz Hrvatskog jezika, Matematike te Prirode i društva. Rezultati pokazuju da su BOP, razumijevanje pročitanog i školsko postignuće umjereno pozitivno povezani, pri čemu su najmanje korelacije BOP-a s razumijevanjem pročitanog, a najveće znanja Prirode i društva s BOP-om i razumijevanjem pročitanog. Dodatno je potvrđeno da se te povezanosti ne mijenjaju s uzrastom. Regresijske analize u kojima su kriteriji rezultati u testovima znanja, a prediktori BOP i razumijevanje pročitanog, pokazuju da je pomoću samo jedne osnovne kognitivne sposobnosti i vještine moguće predvidjeti od 12, 6 do 28% varijance školskog postignuća. Dodatne usporedbe koeficijenata multiple korelacije i β-pondera pokazale su da BOP i razumijevanje pročitanog jednako uspješno predviđaju postignuće na svim promatranim uzrastima i testovima znanja. Važnost pojedinog prediktora uglavnom se ne mijenja sa školskim uzrastom, a BOP i razumijevanje pročitanog jednako su dobri prediktori znanja iz različitih predmeta. Rezultati su analizirani u okviru modela čitanja i kognitivnih sposobnosti te su razmotrene praktične implikacije za razvoj obrazovnog sustava.

brzina obradbe podataka; razumijevanje pročitanog; školski uspjeh

nije evidentirano

engleski

Analysis of the Relationship between Speed of Information Processing, Reading Comprehension and School Achievement in Lower Grades of Primary School

nije evidentirano

speed of information processing; reading comprehension; school achievement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

18 (4-5)

2009.

763-784

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija

Indeksiranost