crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 433540

Časopis

Autori: Brajša-Žganec, Andreja; Kotrla Topić, Marina; Raboteg-Šarić, Zora
Naslov: Povezanost individualnih karakteristika učenika sa strahom od škole i izloženosti nasilju od strane vršnjaka u školskom okruženju
( Individual Characteristics of Students in Relation to Fear of School and Peer Victimization in Croatian Primary Schools )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 18 (2009), 4/5; 717-738
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: strah od škole; nasilje od vršnjaka; samopoštovanje; socijalne vještine; organizacijske vještine
( fear of school; victimization; self-esteem; social skills; organizational skills )
Sažetak:
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj su mjeri strah od škole i izloženost nasilju od vršnjaka prisutni kod učenika viših razreda osnovne škole te provjeriti postoje li razlike u izraženosti ovih pojava s obzirom na dob i spol učenika, kao i ispitati povezanost obilježja učenika, poput njihova spola, dobi, aamopoštovanja te socijalnih i organizacijskih vještina, sa strahom od škole i izloženosti nasilju od vršnjaka. U istraživanju je sudjelovalo 4999 učenika viših razreda (od 5. do 8.) iz 49 hrvatskih osnovnih škola. Pronađene dobne i spolne razlike u ova dva kriterija pokazuju kako djevojčice te stariji učenici i učenice procjenjuju češću prisutnost straha od škole, dok dječaci te mlađi učenici i učenice viših razreda osnovne škole procjenjuju da su češće izloženi nasilju svojih vršnjaka. Strah od škole u najvećoj mjeri osjećaju starije djevojčice, dok su vršnjačkom nasilju najčešće izloženi mlađi dječaci. Jedini je značajni prediktor straha od škole samopoštovanje učenika, dok se izloženost nasilju vršnjaka može predvidjeti na temelju samopoštovanja i socijalnih vještina. Osim što samopouzdaniji učenici osjećaju manje straha od škole, oni su, uz učenike s boljim socijalnim vještinama, manje izloženi nasilju vršnjaka. Moguća praktična primjena rezultata razmatra se u smjeru potrebe razvoja preventivnih programa u školskom okruženju.
Projekt / tema: 194-1941558-1530, 194-1941558-1527
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=66604
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Povezanost individualnih karakteristika učenika sa strahom od škole i izloženosti nasilju od strane vršnjaka u školskom okruženju
Upisao u CROSBI: mkotrla@pilar.hr (mkotrla@pilar.hr), 11. Stu. 2009. u 15:33 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4